2 uren geleden
Een es-cornet? Ik weet niet welke instrumenten in welke toonsoort staan maar ik kan me voorstellen dat je niet van es-bas overstapt op cornet. Ik heb in mijn jongere jaren trombone gespeeld. Toen ik ging verhuizen kreeg ik een oudje mee van de muziekvereniging. Maar wanneer je een bes-instrument wilt gebruiken om 'gewone' muziek te spelen moet je alles overzetten. Ik heb dus geprobeerd om c te gaan lezen op de trombone maar dat is nooit wat geworden (ook in verband met de buren...). Ik snap niet waarom ze in de koperwereld muzikanten in verschillende toonsoorten laten spelen.
Wat goed dat je al bij drie verenigingen bezig bent. Goed voor de integratie! In de dunbevolkte gebieden is het verenigingsleven nog aanweziger dan in de grote steden denk ik.
Een lesmethode vertalen is misschien wel niet nodig. Muziek is universeel, en les krijgen kinderen toch van een volwassene.
Succes met al het organiseren!
Wat goed dat je al bij drie verenigingen bezig bent. Goed voor de integratie! In de dunbevolkte gebieden is het verenigingsleven nog aanweziger dan in de grote steden denk ik.
Een lesmethode vertalen is misschien wel niet nodig. Muziek is universeel, en les krijgen kinderen toch van een volwassene.
Succes met al het organiseren!
Litespeed Siena, Koga FPM, Optima Stinger