1 uur geleden
(5 uren geleden)Hardloper schreef: Het is inderdaad allemaal off topic. Maar de overheid heeft het fiscaal heel aantrekkelijk gemaakt om elektrische te rijden, terwijl de infrastructuur er niet op is gerekend. En ik blijf het wrang vinden wat voor milieu schade ontstaat bij het ontginnen van grondstoffen voor al die mijnen. Maar bepaalde categorie auto's waar men LPG inlegt, ook daar ben ik niet blij mee.Heel offtopic, maar wel twee dingen die ik er toch nog even aan toe wil voegen:
Dus ik denk dat waterstof een mooie brandstof is.
En zelf elektriciteit opwekken voor je auto is wel goed.
- krijg al die mensen maar eens uit de auto. Een elektrische auto is véél minder slecht voor het milieu dan alles op vloeibare dinosaurussen.
- auto's op waterstof is totale onzin. De techniek is nog zeer fragiel, heeft een korte levensduur, en verdiep je eens in de efficiëntie van elektrolyse; die is ~25%. Een elektrische auto op waterstof is dus veel minder efficiënt dan een auto op vloeibare dino. Zolang we geen gigantisch overschot groene elektriciteit hebben vervuilen we het milieu daarmee meer in plaats van minder.
In words of others,
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.
Wisdom blooms, forums unite,
Quoted love takes flight.