7 uren geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 7 uren geleden door PlantageBohémien.)
(, 07:11 PM)gideon schreef: Goed dat je van te voren naar alternatieven bent gaan zoeken voor de auto. Ik ken er genoeg (collega’s) die niet naar werk komen omdat de auto het niet doet (woon-werk nog geen 10km) Fietsen vinden ze armoe en ov (gratis bij ons) “geen zin in”Dat fietsen uit armoe heb ik nooit zo begrepen, ik ben ook nooit jaloers op iemand met een auto, die tijd heb ik gehad, eerder moet ik lachen om mensen van mijn leeftijd die zich willen bewijzen en voor de laatste keer een grote auto kopen, op mijn leeftijd ben je wat, als je meer of minder gezond en zelfstandig kunt leven naar eigen inzicht.
In Nederland heb ik vrienden, wat ouder dan ik, daar hangt alles af v d auto, hun sociale leven, bezoekje hier /daar en v d vraag of er een invaliden parkeerplaats dichtbij is, want meer dan 50 m lopen is een probleem.
Naar mijn mening is het ook een soort verplichting tegenover de jongere generatie, om als oudere zoveel mogelijk zelfstandig te leven en daar je best voor te doen, waar moeten anders die jongeren vandaan komen om al die oude mensen te verzorgen?
Begrijp mij goed, als het niet meer gaat, is wat anders, maar ik ken er ook die zich graag laten verzorgen.
(7 uren geleden)Jeroen S schreef: Vooruit denken helpt, en niet overal is het zo vlak als hier waar je met minimale inspanning op een fiets nog wel bij de dichtstbijzijnde supermarkt komt. Gelukkig heb je je eigen oplossing gebouwd.Ja, dat zegt mijn dochter ook wel eens, Pa, kom toch terug naar Nederland, daar is alles dichtbij en dan kan ik een beetje op je letten, maar dat is nu juist de uitdaging, en op mijn leeftijd moet je oppassen dat je niet teveel op de bank gaat liggen, wat ik in Ned ook zou missen is een werkplaats, die geeft me iedere dag het gevoel iets te moeten, actie ondernemen, dit / dat moet klaar, plannen uitwerken, enz.