(, 07:24 AM)Wim -de roetsende schreef:(, 11:53 PM)Bobslee schreef: dat is dus 6 jaar ontwikkeling.........
Hebben ze al die tijd besteed aan ontwikkeling? Of was telkens het geld weer op?
Ze hebben wel eens fondsen gezocht inderdaad, maar ik herinner me niet dat de ontwikkeling gestopt is door geldgebrek.
Zolang mijn pre-order stond kreeg ik een paar keer per jaar een nieuwsbrief van Podbike, met de vooruitgang van het productie klaarmaken daarin vermeldt, voor zover er al iets te melden was. Dat kwam er dikwijls op neer dat er weer een vermelding van een verbetering en/of aanpassing gedaan werd, gevolgd door een opmerking dat de lancering van het productiemodel er nu toch echt aan zat te komen.
Daar knapte ik na bijna 5 jaar wel op af..........en het originele plan van 50 kilo rijklaar gewicht voor een prijs van circa € 5000,-- was ook al "wat" bijgesteld naar boven, de rijklare versie in 2023 kwam op 92 kilo, en koste iets meer dan € 10.000,--.
Daar had ik ook geen trek in, dan kan ik beter met een Bafang in de QV blijven rijden, die weegt dan in ieder geval een goede 40 kilo minder.......
Huidige fietsen: Trek Emonda, Surly Midnight Special, Batavus Professional 1978, Quattrovelo 42