1 uur geleden
(2 uren geleden)Sjoerd-p schreef: Ja, online zijn een hoop refurbished laptops te koop. En op marktplaats ook. Let wel op dat er ook een hoop modellen aangeboden worden met zogenaamd Windows 11, terwijl de hardware dat niet ondersteunt. Dus ook daar trekken ze de trukendoos open die we op onze eigen laptop niet willen... Dus het vergt wel het nodige uitzoekwerk.
Maar voordat we op marktplaats of refurbished winkels wat kopen, hoop ik nog steeds dat er iemand nog wat thuis heeft liggen of een afgeschreven laptop van een werkgever mag doneren.
Met https://refurbisheddirect.com/ heb ik goede ervaringen. ik heb er een laptop voor mijn ouders en één voor mijn vrouw gekocht. Het zijn alle twee oude maar niet gebruikte laptops met ondersteunde Windows 11. Ik kon in elk geval niet vinden of de laptops ooit gebruikt zijn geweest.
Ik denk niet dat mensen zo snel een laptop wegdoen als het nog door Windows 11 ondersteund wordt.
Ik begrijp dat Linux geen optie is maar de oude laptop van mijn vrouw heb ik Debian Linux opgezet, en het verbaasde mijn zeer positief. Alles werkt gewoon op dat ding en ook nog eens flitsend snel.