02-May-2019, 05:15 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-May-2019, 05:16 PM door Wim -de roetsende.)
(02-May-2019, 02:03 PM)PietV* schreef: De Quest, de DF en diverse andere modellen hebben allemaal een verschillend frontaal oppervlak. Als het frontale oppervlak kleiner is en de stroomlijn minder gunstig, kan die VM net zo snel of sneller zijn dan een Quest. Maar bij een gelijk frontaal oppervlak en dezelfde energieverliezen in rol- en transmissie weerstanden is de Quest de snelste bij gelijk trapvermogen.
Ik vind technisch gezien de stroomlijn van het nieuwe type Quest minder gunstig. Met name de kruisvormige staartpunt geeft aanmerkelijk meer zuiging (wervelingen) dan bij de huidige Quest. Met het verminderen van de luchtweerstand is de meeste winst te behalen.
Klopt, de XS is op papier (minder frontaal oppervlak) echt sneller dan de Quest. Er zit echter 'nooit' iemand in die net zo sterk is als de wedstrijd-Quest-rijders.
Daarna gingen 'alle' snelle rijders in een DF rijden. Tja, daarna was de DF opeens de snelste vm.
Bij de Quest 3.0 begrijp ik die vreemde kruisvormige staartpunt ook niet. Komen vast knipperlichten in, maar ik vind het niet fraai. Qua luchtwervelingen zal het inderdaad ook niet gunstig zijn.
Wat dat betreft ben ik toch meer van de eenvoudige lijnen zoals de DF en de Alpha7.
Die weegt 21kg en kost kaal €10.000,-
Nog even sparen. Proefrijden en DF inruilen :-)
Wim -de roetsende
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler
Thys 209 Rowingbike - Milan SL MK7 - M5 CHR - M5 Minimal.Bike - M-SUB - VNR BT Freewheeler