2 uren geleden
Ik ken de Keel-eazy tape wel maar vrij duur. Maar ik heb altijd de voetbulten beschermd met overlappende stroken 3M Gravel Resistant Film F506 Lakbeschermingsfolie, zwart, 440 µm. Is denk ik wel wat goedkoper dan Keel-eazy. Bij de A7 heb ik bijna de volledige onderkant eerst met goedkope Oracal Stoneguard transparante film beplakt en dan een laag dikke 3M bij de voetbulten. Maar het probleem bij de staart wielopening van de distance is dat daar de strook zo smal is dat hij na iedere lange rit de 3M tape eraf wordt geschaafd. Ik denk er aan om de onderkant van de start wiel opening 2 polyethyleen plaatjes (PE-HD) te plakken. Ideaal zelfs 2 hoekprofieltjes 10mm van PE in 3mm dikte. En de voorkant goed afgeschuind. Polyethyleen High Density heeft een hoge slagvastheid en zeer goede glijwerking. Maar het is laag energethisch dus niet met gewone lijm te verlijmen. Maar zoals zo vaak heb je in Nederland weeral keuze aan online wegshops die dat allemaal op maat kunnen aanleveren : S-Polytec.NL Ik ga daar werk van maken om dit definitief beter te beschermen. Maar zoals het nu is , is het gewoon een fragiel punt . Ik ben er echt van overtuigd dat zonder enige bescherming je sneller met een gat in de staart zit dan met een versleten band. De distance is vrij nieuw en er zijn nog te weinig gebruikers om feedback te krijgen. Ik zal mijn ervaring ook eens met het Duitse forum delen daar rijden er ondertussen al wel wat meer rond.