12-May-2019, 10:04 AM
Zoals ik het zie, is de bout inferieur.
De trekkracht van bouten staat op de bout zelf.
De axiale en radiale krachten zijn te groot voor dat lullige boutje, waar jij niets aan kan doen natuurlijk.
Beste Bart, even een gaat boren die groter is dan het huidige gat, schroefdraad inw: draaien, snij ijzer twee slagen, een slag terug draaien, en een wat groter maat .
Voor een zwaar iemand als jij moet er gewoon even een andere bout in met een sterkere trekkracht.
Ook even het lager er uithalen, kan zijn dat die versleten is.
Als ik zo de as zie is die ook niet helemaal lekker meer, als het gat waar het lager inzit te vast is aangezet, gaat die als een bankschroef werken.
Het is mij een raadsel waarom dat met een inbus bout moet.
Zet er een weitje (ringetje) tussen, wel aan denken dat als je een andere bout plaats, even een lager met groter dia meter halen.
Geert
De trekkracht van bouten staat op de bout zelf.
De axiale en radiale krachten zijn te groot voor dat lullige boutje, waar jij niets aan kan doen natuurlijk.
Beste Bart, even een gaat boren die groter is dan het huidige gat, schroefdraad inw: draaien, snij ijzer twee slagen, een slag terug draaien, en een wat groter maat .
Voor een zwaar iemand als jij moet er gewoon even een andere bout in met een sterkere trekkracht.
Ook even het lager er uithalen, kan zijn dat die versleten is.
Als ik zo de as zie is die ook niet helemaal lekker meer, als het gat waar het lager inzit te vast is aangezet, gaat die als een bankschroef werken.
Het is mij een raadsel waarom dat met een inbus bout moet.
Zet er een weitje (ringetje) tussen, wel aan denken dat als je een andere bout plaats, even een lager met groter dia meter halen.
Geert
Flevobike Kangeroo 50/50 Giant Hybrid + Twist Go Dames Fiets.