Erik,
Heb met belangstelling het hele verhaal aandachtig gelezen. Ik geniet van zulke klussen. Heb ook mijn Alleweder A2 onder handen genomen en aangepast, maar dat was erg eenvoudig.
Wat mij opviel is dat je het woord stabilisatiestang gebruikt heb. Bij mijn weten zit dat niet op een Mango. Je zult de stangen bedoelen die de onderste wieldraagarmen vormen. Het "trekken" van het stuur naar recht zal vrijwel zeker aan de wielgeometrie liggen.Als de carrosserie van de Mango nauwkeurig dan is het caster of de langshellingshoek te meten in de wielkasten.
Ander ligt dat bij het camber of dwarshellingshoek. Die is nauwkeurig in te stellen met de wieldraagarmen (draadeinden). Kleine verschillen geven een verschil in de schuurstraal tussen links en rechts. Samen met kleine verschillen in de sporing zorgen die ervoor dat het stuur niet bijna vanzelf in de rechtuit-stand keert.
Heb je voor de fijnafstelling één spoorstang met linkse en rechtse draad? Bij Peter de Rond te koop. Ik blijft voorstander van uitlijning is belaste toestand. Met de rijder er in. Ik weet dat diverse VM rijders dat niet nodig vinden, maar verschillen blijven. Hoe klein ook.
http://pdrond.blogspot.com/2015/03/prijs...rvice.html
Heb met belangstelling het hele verhaal aandachtig gelezen. Ik geniet van zulke klussen. Heb ook mijn Alleweder A2 onder handen genomen en aangepast, maar dat was erg eenvoudig.
Wat mij opviel is dat je het woord stabilisatiestang gebruikt heb. Bij mijn weten zit dat niet op een Mango. Je zult de stangen bedoelen die de onderste wieldraagarmen vormen. Het "trekken" van het stuur naar recht zal vrijwel zeker aan de wielgeometrie liggen.Als de carrosserie van de Mango nauwkeurig dan is het caster of de langshellingshoek te meten in de wielkasten.
Ander ligt dat bij het camber of dwarshellingshoek. Die is nauwkeurig in te stellen met de wieldraagarmen (draadeinden). Kleine verschillen geven een verschil in de schuurstraal tussen links en rechts. Samen met kleine verschillen in de sporing zorgen die ervoor dat het stuur niet bijna vanzelf in de rechtuit-stand keert.
Heb je voor de fijnafstelling één spoorstang met linkse en rechtse draad? Bij Peter de Rond te koop. Ik blijft voorstander van uitlijning is belaste toestand. Met de rijder er in. Ik weet dat diverse VM rijders dat niet nodig vinden, maar verschillen blijven. Hoe klein ook.
http://pdrond.blogspot.com/2015/03/prijs...rvice.html