(8 uren geleden)Arend-Jan schreef:(, 11:44 PM)Hoekie schreef: [NB Shifter HOEFTt NIET vervangen te worden, want tijdelijk kan je met de app schakelen. AXS shifter koppelen is echter ook zo gedaan.Ik dacht dat jij voorstelde om bij pech met een elektronisch systeem dan een kabel bediende derailleur te monteren. Dan heb je uiteraard wel ook een mechanische shifter te monteren. Een reserve-di2 meenemen is uiteraard een optie..
Als er een SRAM AXS ligt, dan een AXS.
Ligt die er niet, dan is bedraad een optie.
Deze discussie doet me nadenken of ik een reserve AXS derailleur ga meenemen of op reserve leggen. Reserve shifter is niet nodig.
Denkt in zichzelf: Ga er niet een onderweg meenemen. Heb al heel wat kilometers spullen voor niks mee genomen. Heb al tijden alleen nog spullen voor een lekke band bij me. Dan maar bellen en het laten brengen, mocht ik het ooit nodig hebben. Bij een lange tocht ver weg ligt het anders en zou ik een reserve AXS derailleur (geen shifter) meenemen. Die vervangen kon wel eens makkelijker zijn dan het vervangen van een derailleur kabel. Uiteraard wel zwaarder. Maar ook weer total proof.
Had Jochem nog een oude DI2? Die met nog een los elektronisch kastje? Shimano schjnt ook niet zo lekker bij een Rotor casette te passen. Wanneer elektronisch schakelen, zou ik geen Shimano DI2 kiezen. Ook niet de nieuwe DI2 waar je geen los electronisch kastje meer hebt. SRAM AXS GX + Rotor is smile op mijn gezicht. Niet alleen plezier en efficientie, maar vooral ook irri dingetjes die verdwijnen.
Edit: Over storingen onderweg is dit wel een leuke. In het kort. Hij had geen reserve derailleur kabel bij zich.