2 uren geleden
(3 uren geleden)blokdoorn schreef: Ziet er heel mooi en doordacht uit. Vraag me wel af waarom mensen zo’n voorklep de moeite waard vinden. Je trappers en crank hebben slechts zelden onderhoud nodig, en veel bergruimte is daar ook niet. Maar misschien ben ik wat teveel gewend aan de grote voordelen van de verwijderbare achterklep van mn qv waardoor er weinig is wat niet mee kan…
Vanochtend toevallig de ketting van het voorblad gestuiterd, ik denk door een drempel, al helpt het constante wispelturige geschakel van de QV ook niet echt. Wat een smerige geklungel om de fiets op z'n kant te krijgen zonder schade/krassen om vervolgens met mobieltje in hand te kijken wat er loos is. Handen binnen 2 seconden helemaal vol met smurrie omdat de ketting over meerdere wieltjes gewikkeld moet worden en dan ook nog om een groot blad met beschermrand (zwaartekracht is ook nog een ding) En dan ook nog hopen dat er niets uit de voorvakken valt omdat de fiets schuin op z'n zij ligt.
Zo'n service hatch MOET een industry standard worden! of je het nou nodig heb of niet!
Velayo #04? | Flevobike Versatile #58? | Raptobike | Optima Baron (custom) | Quattrovelo 175