1 uur geleden
(1 uur geleden)Frutsel schreef:(3 uren geleden)Arend-Jan schreef: Heeft er iemand eigenlijk ervaring met zowel een DFXL-met-hosen als met een Tuna?
Dat een DF op hogere snelheid en bij wind fijner wordt als je hosen monteert snap ik.
Dat een Tuna fijner is dan een DFXL-zonder-hosen op hogere snelheid en bij wind snap ik ook.
Maar ik ben dus wel benieuwd naar ervaringen tussen een DFXL-met-hosen en een Tuna, omdat je dan het verschil tussen 349 en 406 voorwielen zou moeten kunnen voelen.
Ik snap de voordelen van de kleine wielen, qua gewicht, draaicirkel en kleinere wielkasten (meer ruimte voor dikke quads/ballonkuiten maar blijf zelf een beetje bang voor toegenomen rolweerstand en beperkter (?) aanbod qua banden.
Gedoe met tape (hosen) hou ik ook niet van trouwens, ik ben meer van de schroefjes.
Ik heb een DF XL en (race) hosen, 365cycle heeft een Tuna. Moet toch een keer te regelen zijn?
Komen jullie allebei naar de race op de Nederreinse berg? Het circuit is ideaal voor vergelijken...
Niels, snoek, van der Wal
De verrijking zit in de beperking
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek
Zelfbouw, M5blueglide, M5 lowrace (crmo), M5 lowracer (carbon), Quest 20", Quest 26", M5 Medium racer (prototype) Quest 26" (carbon), M5 Medium racer, DF, Snoek