12 minuten geleden
Het laatste stuk van mijn woon/werkroute loopt door Amsterdam (Voornamelijk de Amsteldijk), maar ook wel de Ceintuurbaan.
De fietspaden zijn niet al te breed, en fietsers letten niet op/hebben koptelefoons op. Het is moeilijk om daar harder dan 25km/h te rijden op een veilige manier.
Aan de andere kant, op de weg mogen de auto's maar 30. Dat komt neer op rond de 40km/h in de praktijk. Ik rij daar dan ook meestal over de weg. (behalve als de auto's in de rij staan, dan is het fietspad sneller
)
Maar wat een snelheidslimiet voor fietsen aangaat: Hoe kan ik weten hoe hard ik rij zonder verplichte snelheidsmeter op mijn fiets?
De fietspaden zijn niet al te breed, en fietsers letten niet op/hebben koptelefoons op. Het is moeilijk om daar harder dan 25km/h te rijden op een veilige manier.
Aan de andere kant, op de weg mogen de auto's maar 30. Dat komt neer op rond de 40km/h in de praktijk. Ik rij daar dan ook meestal over de weg. (behalve als de auto's in de rij staan, dan is het fietspad sneller
)Maar wat een snelheidslimiet voor fietsen aangaat: Hoe kan ik weten hoe hard ik rij zonder verplichte snelheidsmeter op mijn fiets?