(47 minuten geleden)Josligfiets schreef:(7 uren geleden)JanBurp schreef: Dank voor de eerste reacties. Ik ben 1.94 en las in de handleiding van de HP Scorpion, dat bij mensen korter dan 1.75 de kettingbuis moet worden ingekort. De fiets op MP is ingesteld voor iemand van 1.72, dus dat gaat ws lastig worden voor mij. Lijkt mij verder een fijne fiets wat ik er zo over lees.
Het kan zijn dat ze hiervoor inderdaad de buis niet ingekort hebben maar andere steunen onder de stoel geplaatst hebben. Daarmee komt de stoel 4 cm naar voren en hoef je de buis niet in te korten. Had ik destijds bij mijn FX ook.
Bionx is failliet. Er is in NL nog wel iemand die de accu's reviseert. Maar of er ook motorreparaties uitgevoerd kunnen worden. Goed vooraf testen is het devies.
Dat op maat stellen zou toch moeten kunnen. Neem eventueel zelf een stuk ketting mee met quicklinks en gereedschap en proberen maar (mits de verkoper het ermee eens is).
Dankje, dat klinkt logisch dan. Er is nogal veel af te stellen aan deze fietsen en zittingen. Goede tip van de ketting! Ja ga zeker eerst goed testen en proberen. Als de koper dat niet ziet zitten houdt het zowiezo op natuurlijk.
(1 uur geleden)Status Quooh schreef:(, 09:58 PM)JanBurp schreef: Ik ben aan het revalidaren van een heupbreuk (gevallen van zitfiets :-( door een onhandige samenloop van omstandigheden). En ik kan natuurlijk niet wachten om weer lekker te (lig)fietsen. Maar voordat ik alles weer een beetje normaal kan ben ik nog wel even verder. Vandaag heb ik bij Park Hoge Veluwe een rondje gefietst op een Van Raam electrische driewieler en dat was heerlijk en smaakt naar meer. Ondanks dat zo'n fiets niet fijn zit, en wel érg veel ondersteuning heeft (voor nu best fijn trouwens), was het een heerlijke ervaring.
Ook ik ben aan het terugkomen van een hoop ellende (laatste 3,5 jaar)waardoor ik de trapper niet eens meer rond kreeg (Spierreuma/bijna dood door 70% ontsteking van het lichaam en al in het bloed aanwezig.Net daarvoor 2 keer geopereerd).
Inmiddels een poging gedaan om de 11 steden te fietsen maar na 141 km was het gedaan..teveel kramp in de bovenbenen. (3de keer op de racefiets of zo dit jaar).
Ik wil maar zeggen dat je het beter rustig aan kunt opbouwen,ook al zegt het hoofd anders.
Ik heb afgelopen winter een trike gekocht om in de herfst/winter ook wat meer te fietsen. Ik ben hem nu aan het opknappen; nieuw binnen banden,nieuwe buitenbanden,nieuwe spatborden,nieuwe lagers in de voorwielen.(waren niet eerder vervangen en dan komt daar best roest en veizigheid uit!)
Nu de rest nog bekijken en vervangen. Er zit elektrische ondersteuning op maar daar zit ook iets niet goed.
Kortom leuk projectje waar ik binnenkort wat foto`s van zal plaatsen
Succes!! Ja mijn hoofd wil zeker sneller dan mijn lijf. Maar ik kan gelukkig ook wel goed luisteren naar wat mijn lichaam aangeeft. Het is bijzonder hoe dat werkt. Soms zijn er dagen dan is het echt even een stap terug en gaat alles moeizamer dan de dag ervoor, dan doe ik dan ook maar even wat minder. En ook zijn er ineens dagen dat ik aan alles merk dat ik meer kan en dan 'wil' mijn lijf dat ook doen. Dat laatste lijkt ook nog best vaak na een dag dat ik wat meer heb bewogen dan normaal, zoals dat stukje fietsen in Park Hoge Veluwe. Dan beweeg ik meer, maar zonder echt veel kracht te zetten. Alsof mijn spieren dan weer weten waarvoor ze er zijn of zo.
Quest 631 - "Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd."