(5 uren geleden)Tijanus schreef:(8 uren geleden)Boyd Maduro schreef: Gemiddelde vermogen 2.86W/kg, 2.96 nominaal (voor mij aan de lage kant maar goed het was warm)
Dat vind ik dan weer opmerkelijk dicht bij elkaar.
In Yellowsubbie heb ik geen vermogensmeter, maar op Zwift heb ik zelden nominaal en gemiddeld vermogen binnen 10%.
En met een parcours als deze (in de achter-de-bult-bocht lever ik de eerste helft nul (of minder) vermogen) zal dat verschil zeker niet minder zijn.
De 2-uurs race werd verreden op de binnen-ovaal; daarom kon gemiddeld en genormaliseerd vermogen zo dicht bij elkaar liggen.
Toen ik 45 gemiddeld reed in de Limo met Lisa achterin trapte ik een uur lang gemiddeld 244W, dat was 3,17W/kg want ik woog toen 77 kg.
Dus: trappen met je donder

Eind augustus kan je op Aldenhoven los als je dat leuk vindt. Maar ik vind zelf de bochten juist ook tof
Over harder gaan in een snellere vm: hoe harder je trapt, hoe groter de verschillen tussen velomobielen worden. Simpel gezegd: rij je langzaam dan voel je voornamelijk rolweerstand. Ga je als een kogel dan voel je vooral luchtweerstand. Rolweerstand is voor verschillende vm's identiek (bij gelijk gewicht en gelijke banden en correcte sporing!). 3 of 4 wielen maakt niet uit, want de twee achterwielen van een QV dragen elk maar de helft van het gewicht... (en sporen altijd perfect)
Dus: trappen met je donder

Laatste serieuze opmerking: het viel me op dat je vaak heel erg rechtop in je fiets zit, @hardloper. Dat is allesbehalve aerodynamisch. Je hoofd tegen de hoofdsteun houden, dicht voor de smurfenmuts maakt echt meetbaar uit