(, 11:45 AM)Hardloper schreef: Ik vond het ook zo bijzonder om die tweewielige gestroomlijnde fietsen te zien vanuit mijn zitje. Vond het knap hoe ze zo stabiel bleven en ook dat heuveltje op gingen.
Heeft trouwens iemand nog filmpjes, blogs, fotoalbums gevonden over het WK?
Citaat:Komt er ook een bericht met blogs en video's?
Dit zag ik op Ligfiets.net. En alleen zijn eigen blog vond ik, dus daarom deel maar meer linkjes.
Had je ook https://wieringer-velomobiel.blogspot.com/2026/07/ al gevonden?
(, 10:43 AM)Tijanus schreef:(, 10:03 AM)TimSch schreef: Heel veel respect voor Stephen Slade in die bruine streamliner. (...)
Beano.
Naar ik begrepen heb een honingraatconstructie, en, aan de kleur te zien, (vooral) aramide i.p.v. carbon. Iets zwaarder en minder stijf maar wel veel slagvaster. Hij legt hem al jaren, zo niet decennia, met enige regelmaat op zijn kant. Uitstappen, afstoffen en door!
Briljant...
Stephen Slade rijdt al een jaar of 30 met deze fiets. Het frame en de kuip zijn origineel. De rest is allemaal al een paar keer vervangen, zo vertelde hij zelf.
Hij reed al in de tijd van Bram Moens en zijn wereldrecords op de lowracer en overdekte carbon tweewieler. Daarmee reed Bram 80 over de RDW baan in Lelystad.