21-Jun-2019, 09:58 AM
In die link worden 2 voordelen genoemd, die naar mijn mening geen voordelen zijn:
- Trek aan het naderende pedaal * met je kuitspier (niet je scheenbeenspier, zoals klikpedalen) voor minder vermoeidheid en meer kracht.
Trekken aan de pedalen in inefficiënt. Zowel met de voorste scheenbeen spier als de kuitspieren. De kracht moet efficiënt uit de beenstrekking komen.
- Elimineert de noodzaak om op het naderende pedaal te drukken om contact met de voet te houden, wat de trapefficiëntie vermindert.
Het beste contact tussen voet en pedaal krijg je met een kliksysteem. Zeker op een ligfiets. Druk op het naderende pedaal is volledig overbodig. Met een bijna volkomen ontspannen intrekkende been is het drukverschil op de pedalen tussen het intrekkende- en strekkende been het grootst. Ook het drukpunt tussen voet en pedaal is optimaal in te stellen.
Kijk even naar de getrimde versie van de zware SPD combi pedalen. Zie bericht van 23 juni 2017.
http://www.m5-ligfietsen.nl/site/NL/Nieu...Current:2/
- Trek aan het naderende pedaal * met je kuitspier (niet je scheenbeenspier, zoals klikpedalen) voor minder vermoeidheid en meer kracht.
Trekken aan de pedalen in inefficiënt. Zowel met de voorste scheenbeen spier als de kuitspieren. De kracht moet efficiënt uit de beenstrekking komen.
- Elimineert de noodzaak om op het naderende pedaal te drukken om contact met de voet te houden, wat de trapefficiëntie vermindert.
Het beste contact tussen voet en pedaal krijg je met een kliksysteem. Zeker op een ligfiets. Druk op het naderende pedaal is volledig overbodig. Met een bijna volkomen ontspannen intrekkende been is het drukverschil op de pedalen tussen het intrekkende- en strekkende been het grootst. Ook het drukpunt tussen voet en pedaal is optimaal in te stellen.
Kijk even naar de getrimde versie van de zware SPD combi pedalen. Zie bericht van 23 juni 2017.
http://www.m5-ligfietsen.nl/site/NL/Nieu...Current:2/