Tegenwoordig komt er de extra belasting ook bij, maar veel verloopt ook via distributiecentra in Europa. Dan heb je het snel, maar komt het ook in grote hoeveelheden met de boot naar Europa, net als heel erg veel andere dingen die we bestellen. Ik geloof niet dat ik via China iets met het vliegtuig gekregen heb. Continental, Vredestein e.d. laten hun banden ook gewoon in het verre oosten maken die dan hierheen gedobberd komen. En ook veel van de onderdelen die je hier koopt worden daar gemaakt. Kortom dan wordt het erg lastig om te beoordelen of het uitmaakt of je die band nu op de Hollandbikeshop of in China bestelt.
Bij sommige dingen zitten er natuurlijk ook forse ontwikkelkosten in, die een namaker niet heeft. Bij een heel aantal simpele dingen zit er ook gewoon een enorme winstmarge op voor het merk, en daar wordt ik dan niet blij van.
Een hele boel dingen vind ik ook gewoon niet in de nabije omgeving en moet je dan dus wel online bestellen. 406 of smalle 559 bandjes b.v.
Bij sommige dingen zitten er natuurlijk ook forse ontwikkelkosten in, die een namaker niet heeft. Bij een heel aantal simpele dingen zit er ook gewoon een enorme winstmarge op voor het merk, en daar wordt ik dan niet blij van.
Een hele boel dingen vind ik ook gewoon niet in de nabije omgeving en moet je dan dus wel online bestellen. 406 of smalle 559 bandjes b.v.