(11-Nov-2025, 06:42 PM)NielsKo schreef: Ondertussen heb ik al 250+ Flevobike bike KM gemaakt! waarvan 240 in de laatste 2/3 weken.Nu vraag ik mij af: hoe groot is de stap naar de Racer nu nog? her en der lees ik dat de grotere wielen het gemakkelijker maken maar dat de minimum snelheid wel hoger ligt.... Mocht je ervaringen hebben met de overstap reageer dan vooral!! Wie weet wil ik ooit nog zo'n racer
![]()
Hoi Niels,
Ik zag je post en reageer nog even.
Ik heb inderdaad de overstap gemaakt Van een bike naar een racer. Als je de bike gewend bent is de overstap niet groot.
Maar ik moet zeggen dat ik de bike toch lekkerder vind rijden. Onlangs ook de trike aan m'n verzameling toegevoegd, maar mijn lekkerste fietsje blijft de bike
Groet,
René Hinloopen
Voor foto's aanpassing/opknappen flevobike bike, racer en trike
zie topic:
https://ligfietsers.nl/thread-4113.html
en
https://ligfietsers.nl/thread-2633.html
(17-May-2026, 12:53 PM)NielsKo schreef: Vraag: zijn hier eigenaren van de flevobike-Air? Ik heb op die variant nu zo’n 35km gereden en ik ben niet geheel overtuigd dat de juiste luchtdruk in de veren/dempers zit…. Voor meet ik 120 PSI, en achter 130 PSI(op het bovenste ventiel, de onderste meet ik niks en heb het idee dat dat ventiel ook niet opent met de pomp) voor slaat het wiel lichtjes naar achter als ik aanzet.Natuurlijk moet er ergens een tabel zijn met de juiste PSI maar die heb ik in elk geval nog niet gevonden
Hoi Niels,
Rijd jij op een flevobike air?
Daar heb ik een tijdje naar gezocht, niet gevonden.
Ik heb toen zelf maar een airshock gemonteerd. (alleen voor)
Zuinig op zijn!
Groet,
René
Ligfetish:
- HP Velotechnik Grasshopper FX
- Cruzbike S40
- Flevobike basic, bike, racer, trike
- Nazca Quetzal E-tandem

Nu vraag ik mij af: hoe groot is de stap naar de Racer nu nog? her en der lees ik dat de grotere wielen het gemakkelijker maken maar dat de minimum snelheid wel hoger ligt.... Mocht je ervaringen hebben met de overstap reageer dan vooral!! Wie weet wil ik ooit nog zo'n racer

Natuurlijk moet er ergens een tabel zijn met de juiste PSI maar die heb ik in elk geval nog niet gevonden