1 uur geleden
(1 uur geleden)jacala schreef: Misschien is het wel fijn om een 10 cm minder zithoogte te hebben als dat betekent dat ik met 1 voet ingeklikt en de ander vlak op de grond kan blijven liggen bij een stop. Hoe doen jullie dit?Simpel, ik rijd een vm. Soms rijd ik nog een tweewieler (als één van de kinderen in de vm rijdt), maar dan ben ik weer heel blij als ik terug op drie wielen ben.
(1 uur geleden)jacala schreef: Dus wil ik naar schijfremmen, die keuze heb ik in ieder geval gemaaktIk heb zelf slechte ervaringen met schijfremmen. Maar dat waren wel remmen op 20"-wielen en dan worden ze ook sneller nat en dat beïnvloed weldegelijk de werking.![]()
(1 uur geleden)jacala schreef: Bar-end shifters is ook zoiets, ik vind ze fijn maar er is niet zo veel in te krijgen, laat staan over 10 jaar.Hier ook een groot voorstander van bar-end shifters. Maar ze slijten toch niet zo hard? En als je het een probleem vindt, kun je nu toch een paar setjes op voorraad kopen?
(1 uur geleden)jacala schreef: Ik vraag mij af hoe dat zich qua wendbaarheid verhoudt met de Condor, en ook met name het ontbreken van achtervering. Onverharde weg kom ik weinig, wel regelmatig veeroosters en drempels, zou jammer zijn als ik daarvoor serieus zou moeten afremmen.
Ik rijd veel liever zonder achtervering. Maar ik denk dat dat een heel persoonlijke keuze is. Voor mij zijn roosters e.d. totaal geen probleem. De enige oplossing is gewoon eerst eens proefrijden op een fiets zonder achtervering.