4 uren geleden
(20-Jan-2025, 12:32 PM)M5 559 Rijder schreef: Trainen velonouten en trike fietsers wel eens op een rollenbank?
En welke is dat dan?
Hopelijk is dit nog relevant En ja ik train met een ICE-ligfiets op een rollerbank, die oorsoronkelijk gemaakt is voor motoren met 2 metalen buisrollen van 20 cm breed en 16 cm uit elkaar. Merk: JMP. Kostte 40 Euro. Lagers waren na anderhalf uur kapot getrapt. Buizen hergebruikt en 2 geleidewieltjes van 34 mm per buis ingezet. Moeten wellicht 1 mm worden afgeslepen. Kan op een boorstel tegen een ruwe muur. Sla het eerste wieltje in de buis met bijv, de houten steel van een hamer. Een meter m8 schroefdraad op maat gezaagd, plastic vulringen gekocht, borgmoeren en kogellagervet. Moelijkste is een borgmoer recht te draaien op het gezaagde einde. Veel veilen en blijven proberen. Aan één zijde zal een boorgat in het frame moeten worden ingezaagd en afgesloten met een ribbelring. Om te zorgen dat de buizen nadien de grond niet raken, heb ik zelf vier slangklemmen gebruikt. De schroefhuisjes fungeren als extra pootjes. Ik train er nu al 4 mnd elke dag anderhalf uur op. Oersterk dus. Een rollerbank trapt zwaarder dan de vlakke weg (in mijn geval), dus het blijft zeer zwaar de trappers over het dode punt heen te trappen. Ik gebruik ondersteuningsstand 1 van de achterwielmotor. Anders belast het mijn knieen te veel. Maak voor gebruik je band schoon met een sponsdoekje en smeer de buizen in met vaseline (vet). Hopelijk kun je hier wat mee.
Als je zoekt op rollerbank motoren vind je hem o.a. bij Bol Ik heb er veel bekijks mee, vandaar dat ik dit topic zocht
Succes
Arthur