(, 10:55 PM)Jeroen S schreef: De Stinger heeft veel gemeen met de Baron, een groot deel van het voorframe.Klopt. In mijn werkplaats liggen een Stinger frame en een Baron frame samen te wachten op betere tijden. Ze liggen op elkaar en de voorkant (tot het scharnier van de Stinger) is nagenoeg identiek en de voorvork en de neuspijp zijn uitwisselbaar.
(9 uren geleden)Wim -de roetsende schreef: Volgens mij zijn ze altijd blauw.De eersten waren uni blauw, tenzij je tegen een (forse) meerprijs een andere kleur bestelde. De latere waren blauw metallic (met 9 versnellingen) of rood metallic (met 18 versnellingen), of een kleur naar keuze tegen meerprijs.* De laatste waren volgens mij allemaal zwart. Die van jacala is van de eerste serie.
*Ik heb in 2003 of 2004 een custom Stinger gekocht gebaseerd op de specificaties van de rode, maar met een blauw frame omdat ik dat mooier vond dan rood en ik te zunig was voor de RAL6037 groene die ik eigenlijk wilde (ruim €3000 was aan het begin van deze eeuw al een flinke stoot geld voor een fiets).
Optima Stinger | 2x Dries Baron