1 uur geleden
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 1 uur geleden door PlantageBohémien.)
(, 08:37 PM)Jeroen S schreef: Freewheels met linkse draad zijn te vinden in de BMX wereld. LSD heet het dan, Left Side Drive. Het zou ook kunnen dat de schroefdraad overeenkomt met die van een trapascup. Voor Singlespeed tandwielen zijn er ook borgringen, misschien helpt het je verder. Je moet echter wel goed checken of die schroefdraad allemaal inderdaad hetzelfde is, weet ik niet zeker.Dat is nieuw voor mij, ik had dat probleem ook bij mijn Ferrari project, waar een achterwielmotor, het linker achterwiel aandrijft, want is gedeelde achteras, zonder diff, als je op de schroefdraad een vrijlooptandwiel schroeft, en de motor begint te draaien, loopt het tandwiel er weer af, die cup is te smal om daar nog een contramoer op te draaien.
Die cups zijn meestal 34 mm BSA noemt men geloof ik die draad ?
Nu heb ik 4 verschillende achterassen besteld voor single speed fietsen, met aan beidekanten schroefdraad, en dan wil ik eens zien of ik daarmee wat kan doen ?
Er zijn schijnbaar nog soms FlooW ligfietsen te koop, ik kreeg een bericht via You Tube, van iemand die kon er een kopen met de vraag wat ik er voor betaalt had? ik heb hem gelijk gezegd dat je motor en accu's vervangen moet, dus een aankoop met kosten en veel werk.