(1 uur geleden)Niels van der Wal schreef: Deze ziet er goed uit!
365cycle heeft een stukje over dashcams geschreven van net voor de K3. De K3 is weer de opvoiger van de K2. Hij is de aanjager dat ik en vele anderen een dashcam ingebouwd hebben. https://www.365cycle.nl/fiets/dashcam-op-je-fiets/ Zover ik weet rijden alle Rotte Rijders en ik met een Innovv K3. Met, zoals Frutsel al zei, video's op hun Youtube kanalen.
Workshop met AJ Vanaf 16:00
Wel wat vragen:
Waar heb je hem ingebouwd in de K3? Voor en achter? Ja
Ik neem aan dat beide camera's met een kabel verbonden zijn aan de opnamekast.Inderdaad
Is hij verbonden met de accu? Ja, er zit een 12v converter bij
Hoe is de werking? Gewoon laten zitten, beelden worden op den duur (hoe lang? ) overschreven? Klopt. Met overschrijving als de sd kaart vol is
Als je beelden wil uitlezen, moet er dan iets uit of los? Even uitzetten zodat het opnemen stopt
Heb je de beelden bekeken; hoe is de praktijk? Het mooiste compromis tussen beeld en accuduur. Bovenal de kracht overdag kentekens te kunnen lezen. (In het donker wordt het voor bijna iedere cam schier onmogelijk) En de licht balans in het donker. Zover ik weet de eerste dashcam die je ook voor plezierbeelden kan gebruiken.
(56 minuten geleden)Willeke_IGKT schreef: Ik denk zelf wel eens aan een camera zoals de Tovenaar gebruikt, met rondom beeld. En dan bovenop de hotspot plaatsen.
Maar is dat beeld goed genoeg en is de camera weer bestendig?
En zit het veilig genoeg als je hem ook bij parkeren laat zitten?
Dat is precies de crux. Je moet willen dat je de camera steeds aan en uit moet zetten. Dat je 'm vanwege diefstal moet verwijderen. Accu. Weersbestendigheid.
Voor een enkele keer vast geen issie (afgezien van power gebruik) maar voor dagelijks gebruik ?