1 uur geleden
@Lekkerdoen zover ik heb begrepen, kun je de zogenaamde mountaindrive niet zomaar combineren met meerdere kettingbladen aan de voorkant. Het zit trouwens ook in mijn QV (20" aangedreven achterwielen), ik denk trouwens dat ik alleen maar deze drive zou overwegen bij een ICE Trikes Adventure met 20" achterwiel. Niet bij een Adventure met groot achterwiel, want dan neem je beter derailleur zoals Willeke vertelde.
Door het inschakelen van deze drive wordt mijn 75 voorblad virtueel gereduceerd tot 30 tanden (2,5x). 75/30 gaat nooit werken met de huidige voor derailleurs. En om een klim te maken, daarbij gaat tandwiel van 55 nog te groot zijn. Dus vandaar dat het bij relatief kleine aangedreven wielen op een fiets waarmee je snel kan een mountain drive het beste tot zijn recht komt.
Door het inschakelen van deze drive wordt mijn 75 voorblad virtueel gereduceerd tot 30 tanden (2,5x). 75/30 gaat nooit werken met de huidige voor derailleurs. En om een klim te maken, daarbij gaat tandwiel van 55 nog te groot zijn. Dus vandaar dat het bij relatief kleine aangedreven wielen op een fiets waarmee je snel kan een mountain drive het beste tot zijn recht komt.
Geduld en respect voor de medemens is een schone zaak.