Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kleine st-/tr-apjes
Ik heb zelf geen trike, maar stop heel af en toe een fiets of ligfiets in de auto. Geheid dat je dan toch ergens vies van wordt, vooral de ketting is daar goed in. Een paar van die wat stevigere handschoenen met wat rubber kan dan handig zijn, om je handen schoon te houden. In de auto kan het ook handig zijn, afhankelijk van hoe het pakket uitkomt, om iets je hebben om b.v. je voorstoel te beschermen tegen schurende bewegingen van het tandwiel. Soms is het even zoeken wat de handigste manier is, kan zijn dat ie achterstevoren beter past bijvoorbeeld. Bij de ligfietsen haal ik er vaak even een wiel uit, omdat met zo'n lange fiets liggend achterin anders de klep niet dicht wil.  

Zo'n steunwieltje bij de neus kan handig zijn bij trikes waarbij je makkelijk bij hard remmen het achterwiel zo hoog in de lucht hebt, dat je tandwiel richting straat gaat. Zo'n steunwieltje voorkomt dan dat de onderkant van je tandwiel over het asfalt gaat. Voor de mensen met een wat "sportieve" rijstijl zeg maar. Maar misschien ook wel als je eerst het achterwiel de auto in tilt, en dan de rest oppakt. 

Als die Fenix een sterke zaklamp is, dan zou ik je willen adviseren vooral ook naar echte fietsverlichting te kijken. De meeste zaklampen verdelen hun licht gelijk over de hele omgeving. Prima om gezien te worden, om je tegenliggers te verblinden, minder goed om te zien waar je zelf rijdt. Bijvoorbeeld Busch en Muller / B&M heeft een aantal goede lampen die vooral de weg voor je verlichten. Die kosten wat. https://www.rosebikes.com/p/b-m-ixon-iq-...ux--703596
Bij de Action hebben ze voor heel weinig een best bruikbaar lampje. https://www.action.com/nl-nl/p/3006032/w...tskoplamp/ Om gezien te worden, als het niet al te donker is ( straatverlichting) en je niet al te hard gaat redt je het daar ook wel mee. Simpelweg omdat het licht wel op de weg voor je terecht komt. Met 30 op het fietspad door het donkere bos, zou ik er niet mee willen doen. 

Wat ik op de ligfiets erg prettig vind is een tas(je) naast het stoeltje waar je onderweg zonder opstaan bij kunt. Voor die powerbank, voor de snacks e.d. Dat scheelt weer in de onnodige pauzes.
Antwoord }
Bedankt door: Willeke_IGKT

Berichten in dit topic
Kleine st-/tr-apjes - door LekkerDoen - 18-Aug-2026, 01:21 AM
RE: Kleine st-/tr-apjes - door Wim -de roetsende - 18-Aug-2026, 06:13 AM
RE: Kleine st-/tr-apjes - door LekkerDoen - 18-Aug-2026, 11:39 PM
RE: Kleine st-/tr-apjes - door LekkerDoen - 6 uren geleden
RE: Kleine st-/tr-apjes - door Willeke_IGKT - 5 uren geleden
RE: Kleine st-/tr-apjes - door LekkerDoen - 4 uren geleden
RE: Kleine st-/tr-apjes - door Hardloper - 2 uren geleden
RE: Kleine st-/tr-apjes - door LekkerDoen - 5 minuten geleden
RE: Kleine st-/tr-apjes - door Jeroen S - 1 uur geleden

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: Lopopodium, 2 gast(en)
Welkom
Je moet jezelf aanmelden voor je een bericht kunt plaatsen.

Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Nieuwe berichten
Kleine st-/tr-apjes
@Lekkerdoen zover ...LekkerDoen — 11:07 PM
Vandaag ben ik niet blij omdat.....
Ik was erg blij rond...Jeroen S — 10:32 PM
Volgende week los op de oval van Aldenh...
Volgens mij is het w...Jeroen S — 10:15 PM
Vandaag ben ik blij omdat.....
Warm maken is bij ...ZoefZoef — 10:12 PM
Kleine st-/tr-apjes
Ik heb zelf geen tri...Jeroen S — 10:07 PM
Een leuk paadje dat ...Lopopodium — 10:06 PM
M5 M-RACER
Fiets is verkocht,...Wim -de roetsende — 09:35 PM
Warm maken is bij ee...Jeroen S — 09:33 PM
Meer foto'sHoekie — 09:03 PM
Kleine st-/tr-apjes
@Lekkerdoen zover ik...Hardloper — 08:45 PM
...en met de klok ...Hardloper — 08:25 PM
M5 M-RACER verkocht.
Ik had misschien wel...Fietsbennie — 08:14 PM
M5 M-RACER
Fiets is verkocht, ...ZoefZoef — 07:07 PM
Kleine st-/tr-apjes
Dank voor de toelich...LekkerDoen — 06:51 PM
Kleine st-/tr-apjes
  Willeke had geloo...Willeke_IGKT — 06:06 PM
De lijnen van een Mi...Tijanus — 05:50 PM
M5 M-RACER
Mark we doen geen sl...Willeke_IGKT — 05:49 PM