1 uur geleden
(3 uren geleden)Jeroen S schreef: ... Geheid dat je dan toch ergens vies van wordt, vooral de ketting is daar goed in...
Zo'n steunwieltje bij de neus kan handig zijn bij trikes waarbij je makkelijk bij hard remmen het achterwiel zo hoog in de lucht hebt, dat je tandwiel richting straat gaat...
Als die Fenix een sterke zaklamp is, dan zou ik je willen adviseren vooral ook naar echte fietsverlichting te kijken...
Wat ik op de ligfiets erg prettig vind is een tas(je) naast het stoeltje waar je onderweg zonder opstaan bij kunt. Voor die powerbank, voor de snacks e.d. Dat scheelt weer in de onnodige pauzes.
Bedankt voor jouw input Jeroen.
Ja, hoe goed je je best ook doet, een blootliggende ketting zal ongetwijfeld eens een lelijke veeg geven. Maar een stevige plastic zak/vuilniszak over de tadpole en met een hersluitbare tyrap fixeren, is het grootste risico daarop al ondervangen.
Dat steunwieltje klap je alleen uit wanneer de trike opgevouwen gaat worden, puur om te voorkomen dat de boom/pedalen/tandwielen vrij blijven van de ondergrond. Nuttig bij stallen en transport.
Een "stoppie" zal best goed mogelijk zijn, maar met anticiperen is dat meestal te voorkomen. Volgens mij had Tempelman zoiets ontwikkeld herinner ik me nu.
Als ik alleen aan mijzelf zou denken, kan ik met mijn zaklampenarsenaal de hele wijk in het zonnetje zetten...
Ik heb de meeste koplampen bekeken maar geen een die aan al mijn eisen voldeed, behalve deze Fenix. De BC-serie is speciaal voor fietsen (BiCycle ;-)) gemaakt en heeft ook een Nederlandse goedkeuring voor de openbare weg gekregen (afgeplat breed lichtbeeld via een reflector/lens). Het is dus een fietskoplamp die je ook als zaklamp kan gebruiken, max 1600 lumen klinkt misschien leuk maar veel praktischer vind ik de ruim 9 uur lang 600 lumen op één 21700 batterij.
Voor mij is regelmatig pauzeren heel belangrijk, dat zal straks met fietsen niet anders zijn.