1 uur geleden
Bij veel races wordt er op korte baantjes gereden, waar er zoveel langzamere bochten in zitten dat de velomobielen niet hun maximale potentieel halen. Voordat de top bereikt wordt moet er al weer geremd worden. Op Aldenhoven is er ruimte om volledig door te trekken en zonder remmen/vertragen door te rijden vermoed ik. dan zie je goed het verschil in snelheid met de enkelen op de open fietsen.
Hier zie je denk ik ook goed de effecten van het optimaliseren van de fietsen, hoe groter de snelheid, hoe meer kleine verschillen doorwerken. Vreemd vind ik ook wel het kleine snelheidsverschil tussen Martin en Michael, beiden Milan SL, de laatste ca 40 watt meer vermogen maar nauwelijks sneller? Andere bandjes misschien?
Hier zie je denk ik ook goed de effecten van het optimaliseren van de fietsen, hoe groter de snelheid, hoe meer kleine verschillen doorwerken. Vreemd vind ik ook wel het kleine snelheidsverschil tussen Martin en Michael, beiden Milan SL, de laatste ca 40 watt meer vermogen maar nauwelijks sneller? Andere bandjes misschien?