01-Jul-2019, 06:55 PM
Ik gebruik mijn smartphone voor routeplanning, buienradar, e-mail lezen, info over bezienswaardigheden, nieuws, waarneming.nl, foto's maken en dergelijke. En om naar huis te bellen zodat het eten niet verpietert. Maar uitsluitend wanneer ik stil sta. Dan blijkt hoe handig zo'n trike is, je duwt hem zo de berm in. Mijn smartphone zit bevestigd aan het stuur. Geen last van de aanvechting om de smartphone te raadplegen als ik een pling hoor tijdens het rijden.
Ik heb ruim 30 jaar in Amsterdam gewoond en gefietst, en daar worden de sukkels snel genoeg uit de genenpoel verwijderd. Hier in Lelystad ligt dat veel moeilijker. 95% van de fietsers zou het geen twee weken in Amsterdam volhouden. Ik vind het wel vermakelijk te zien hoe het er hier aan toe gaat. Erg veilig is het natuurlijk niet, dus zo'n boete is wel terecht. Maar of het helpt tegen de babbelverslaving? Het wordt tijd voor zelfrijdende fietsen.
Ik heb ruim 30 jaar in Amsterdam gewoond en gefietst, en daar worden de sukkels snel genoeg uit de genenpoel verwijderd. Hier in Lelystad ligt dat veel moeilijker. 95% van de fietsers zou het geen twee weken in Amsterdam volhouden. Ik vind het wel vermakelijk te zien hoe het er hier aan toe gaat. Erg veilig is het natuurlijk niet, dus zo'n boete is wel terecht. Maar of het helpt tegen de babbelverslaving? Het wordt tijd voor zelfrijdende fietsen.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan