(1 uur geleden)Lopopodium schreef: Vergeet niet om naast marktplaats ook te kijken op https://ligfiets.net/advertisements.
Bedankt voor de tip en het mee denken!
Die heb ik inderdaad van de week ook gevonden!☺️
(1 uur geleden)ZoefZoef schreef:(1 uur geleden)SiskaBest schreef: Hmmz, de binnenbrenlengte! Die is ook niet al te groot: 68. Maar wel een goeie om rekening mee te houden dan!
Shock proof ziet er idd ook prachtig uit en lijkt me erg fijn, maar ook die zijn tweedehands erg duur.
Net zoals de Thys roeifiets Haha, die zijn ook erg duur tweedehands. En, ik vroeg mij af of ik daar wel met mijn benen bjn de grond kom zonder om te vallen ?
Ik dacht dat de fiets van vroeger een challenge hurricane was, met bovenstuur dus. Maar of dat klopt....
68cm is idd kort. Errug kort zelfs dus dat beperkt je zoektocht wel serieus daarmee. Je wilt namelijk geen overlap hebben tussen je wiel en je cranks en dat ga je geheid krijgen als je de neusbuis te ver moet inkorten om bij de trappers te komen bij de meeste fietsen
De challenge hurricane zou heel goed mogelijk kunnen zijn. Die was er ook in wat compactere versies die meer voor kleine(re) mensen geschikt is. Net als de door mij genoemde M5 heeft de hurricane ook kleine wieltjes en ik denk dat je daar een beetje op aangewezen zal zijn met jouw lengte, in ieder geval een klein voorwiel. Gelukkig zijn daar best leuke modelletjes in te vinden en ook goede, snelle bandjes voor te krijgen.
Duur is relatief. Voor een paar honderd euro koop je een prima gebruikt exemplaar. Ok, soms moet je er even op wachten, maar het is zeker mogelijk. En eenmaal in bezit schrijf je er nauwelijks meer op af, in tegenstelling tot normale fietsen. Qua gebruikskosten valt het dus behoorlijk mee.
Haha ja, mijn ouders waren ook niet al te lang, dan krijg je dat ?
Dat is lastig, dat bij de meeste fietsen zelfs het inkorten dan niet mogelijk is ??♀️
Nou, die hurricane vond ik inderdaad ook een erg leuk modelletje. Die zijn ook niet erg duur tweedehands, maar toch zoek ik voor het begin nog een goedkopere, totdat ik echt weet dat ik wil blijven ligfietsen ☺️
Erg bedankt voor het meedenken! Ik ga de tips maar eens even opschrijven en geduld hebben tot er de juiste voorbij komt ? Kan haast niet wachten ?