06-Jul-2019, 11:35 PM
Hier de "testrijder die zelf een Strada heeft"
Inderdaad viel me de A7 ook tegen. Heb via de smartphone snelheid gemeten. Inclusief wat langere stukken langs de doorgaande weg. Dezelfde als bij een recente testrit met een QV. De A7 kwam niet boven de snelheid die ik met de QV haalde. Lang niet. Eerder zoals met mijn Strada.
Ik had verwacht duidelijk boven de QV te komen maar dit was zeker niet het geval. Eerder er onder. Met de QV kwam ik in dezelfde richting boven de 50, met de A7 rond de 45.
Excuses voor de tegenvaller zijn kortere cranks en een sub optimale afstelling afstand zitting-trapas. Maar toch, dan had er toch meer snelheid in moeten zitten, zou de A7 lichtvoetiger moeten aanvoelen met een ~10Kg verschil in gewicht. Daar merkte ik niks van. Eerder andersom.
Over de schouderbreedte: die was ruim, zodra je onder de rand van het duidelijk smaller instapgat komt. Met de afstelling gisteren, was de breedte op schouderhoogte ruim.
Zaken die me verder opvielen:
- Voorzijde door de voetkuipen lager en dus minder handig voor hoge drempels. Je kan de voorkant wat ophogen door elastomeren toe te voegen, maar dat kan in beperkt mate door de ronde wielkasten. Bij verhoging gaan de banden, kan de band namelijk het onderste deel van de wielkast raken (net als bij een DF)
- Relaxed boven het instapgat hangen ging niet. Dat kan een stoelhoogte verstelling ding zijn, maar het instapgat is duidelijk smaller aan de bovenkant.
- Mijn reserve accu gaat niet passen (minor dingetje maar toch)
- Wegligging heel goed voor een driewieler, maar haalt die van een QV bij lange na niet.
- Sturen aan de zware kant. Kwestie van wennen? Beperkt daardoor het gevoel van lichtvoetigheid?
- Draaicirkel minder dan Strada, maar beter dan QV met brede banden. Ik denk zo gelijk aan die van een QV met smallere banden (die klaarblijkelijk in een QV net zoveel comfort geven volgens antwoorden op die vraag aan 3 QV rijders.
- Lawaaig bij slechte wegovergangen. Wellicht zat er wat los.
- Comfort lastig omdat ik geen echt slechte stukken gereden heb. Een DF vond ik ook comfortabel tijdens die testrit.
- Trapas staat laag t.o.v. de zitting. De hogere plaatsing trapas van een QV ervoer ik als erg prettig
Vanwege de *piep* lange levertijd van een QV dacht ik aan een A7 als alternatief. Zou ook zijwindongevoelig zijn en verder las ik lovende dingen in de Velomobilforum.de A7ro topics. Maar de bestelling van de QV blijft staan. Ik ben eerder nog meer overtuigd over de keuze voor een QV. Alleen dat lange *piep* wachten is niet mijn sterkste kant.
Inderdaad viel me de A7 ook tegen. Heb via de smartphone snelheid gemeten. Inclusief wat langere stukken langs de doorgaande weg. Dezelfde als bij een recente testrit met een QV. De A7 kwam niet boven de snelheid die ik met de QV haalde. Lang niet. Eerder zoals met mijn Strada.
Ik had verwacht duidelijk boven de QV te komen maar dit was zeker niet het geval. Eerder er onder. Met de QV kwam ik in dezelfde richting boven de 50, met de A7 rond de 45.
Excuses voor de tegenvaller zijn kortere cranks en een sub optimale afstelling afstand zitting-trapas. Maar toch, dan had er toch meer snelheid in moeten zitten, zou de A7 lichtvoetiger moeten aanvoelen met een ~10Kg verschil in gewicht. Daar merkte ik niks van. Eerder andersom.
Over de schouderbreedte: die was ruim, zodra je onder de rand van het duidelijk smaller instapgat komt. Met de afstelling gisteren, was de breedte op schouderhoogte ruim.
Zaken die me verder opvielen:
- Voorzijde door de voetkuipen lager en dus minder handig voor hoge drempels. Je kan de voorkant wat ophogen door elastomeren toe te voegen, maar dat kan in beperkt mate door de ronde wielkasten. Bij verhoging gaan de banden, kan de band namelijk het onderste deel van de wielkast raken (net als bij een DF)
- Relaxed boven het instapgat hangen ging niet. Dat kan een stoelhoogte verstelling ding zijn, maar het instapgat is duidelijk smaller aan de bovenkant.
- Mijn reserve accu gaat niet passen (minor dingetje maar toch)
- Wegligging heel goed voor een driewieler, maar haalt die van een QV bij lange na niet.
- Sturen aan de zware kant. Kwestie van wennen? Beperkt daardoor het gevoel van lichtvoetigheid?
- Draaicirkel minder dan Strada, maar beter dan QV met brede banden. Ik denk zo gelijk aan die van een QV met smallere banden (die klaarblijkelijk in een QV net zoveel comfort geven volgens antwoorden op die vraag aan 3 QV rijders.
- Lawaaig bij slechte wegovergangen. Wellicht zat er wat los.
- Comfort lastig omdat ik geen echt slechte stukken gereden heb. Een DF vond ik ook comfortabel tijdens die testrit.
- Trapas staat laag t.o.v. de zitting. De hogere plaatsing trapas van een QV ervoer ik als erg prettig
Vanwege de *piep* lange levertijd van een QV dacht ik aan een A7 als alternatief. Zou ook zijwindongevoelig zijn en verder las ik lovende dingen in de Velomobilforum.de A7ro topics. Maar de bestelling van de QV blijft staan. Ik ben eerder nog meer overtuigd over de keuze voor een QV. Alleen dat lange *piep* wachten is niet mijn sterkste kant.