08-Jul-2019, 09:52 PM
(23-May-2019, 07:05 AM)Roepers schreef: Qua design is er niet zo heel veel verschil met de oude DF, toch? Er zal qua gewichtsbesparing wat veranderd zijn en heel waarschijnlijk ook weer een klein tikkeltje sneller zijn dan de DF, maar uiterlijk is het verschil niet echt groot. Overigens heb ik sterk het idee dat sinds het verschijnen van de Quest de Velomobielen zo dicht tegen het aerodynamisch optimum aanzitten dat elke winst die er nog behaald kan worden heel klein is. Qua design (onderscheidend), comfort (klankkasten) en veiligheid (wegligging) is er nog meer te winnen. De Quattrovelo was in die opzichten een veel grotere sprong vooruit.
Ben ik helemaal met je eens. De Quest zal wel een iets groter frontaal oppervlak hebben, maar is in stroomlijn niet te overtreffen. De luchtweerstand is de grootste factor om rekening met te houden. Dat is wat de Quest zo snel maakt op topsnelheid. Die stroomlijn werkt ook positief bij zijwind. Minder massa maakt uit in acceleratie en bij het klimmen, maar is op de vlakke weg te verwaarlozen voor de topsnelheid.
Ik vind de Quest ook mooier dan de Alpha 7.