(08-Jul-2019, 09:52 PM)PietV* schreef: Minder massa maakt uit in acceleratie en bij het klimmen..
Velen lijken echter te vergeten wat de invloed van een direct aandrijving is. Mede daardoor was ik in een QV rapper weg dan in lichtere 3 wielige velomobielen.
Net als Neil Hood's ervaring (velo-ads video) zit een QV heel rap op 44 km/u. Ik heb het idee en de testritten bevestigen dat, voor acceleratie dat veel meer uitmaakt dan een wat lichtere fiets.
(08-Jul-2019, 07:29 PM)Wim -de roetsende schreef: Er zijn nu een aantal rijders die hun QV weer ingeruild hebben voor een Quest, omdat de QV te langzaam zou zijn.
De DF is, voor zover ik van rijders heb gehoord, sneller dan de Quest.
Dus de DF moet dan sowieso ook sneller zijn dan een QV.
Een Quest en DF zullen op rechte stukken vast wat sneller zijn, maar gooi er een paar bochten in en het voordeel is weg. Met name een Quest heeft het voordeel van zeilen.
Ik had het er met Allard en Theo over. Theo was van mening dat een Quest sneller is, maar vertelde ook dat er ex Quest rijders zijn die een QV sneller vinden.
Dus ja, wat is het dan?
Over moderne Carbon Quest vs DF en snelheid zijn de meningen ook verdeeld. En dan heb je parcours nog en of een DF Hosen heeft.
(08-Jul-2019, 07:29 PM)Wim -de roetsende schreef: Ik vind de DF van 25kg al zo ongelooflijk veel lichter dan de XS van 29.
Dus 10kg verschil zou ik extreem goed merken, bij iedere keer optrekken merk je dat. Niet op de vlakke weg, want ik heb met volledige kampeeruitrusting ook 50km/u gereden met de DF. Maar dan moet je niet om de 2km tot stilstand af moeten remmen en weer optrekken. Dan ga je echt kapot. Ik tenminste wel.
Beide driewielige velomobielen. De een met een stijvere achterwielophanging?
A7ro vs DF vs QV (Carbon Quest wil ik niet vanwege wegligging, QuestXS past me niet volgens Theo) merkte ik van verschil in gewicht weinig van. Eerder de directe efficiënte overbrenging van kracht op de pedalen. Met name bij de QV. (ik vergelijk met mijn semi carbon Strada, Alu achterwielophanging) Iets wat Neil Hood (Velo-ads video) ook zegt.
Ik denk zomaar dat na testrijden van een A7ro en zijwindgevoeligheid nog altijd een non issue voor je is, dat je lekker langer in je DF blijft rijden.
Wat looks betreft (belangrijk en lekker belangrijk) is een DF in je kleurstelling nog altijd de mooiste velomobiel.
Ah ja, als een DF een betere zijwind ongevoeligheid had, was het een moeilijkere keuze voor me geworden. Mede door de kortere levertijd van een DF.