09-Jul-2019, 05:41 PM
Je bent voor mij duidelijk genoeg. Een rechte kettinglijn functioneert optimaal. Zoals de elektronische gestuurde "Shifting casette" in het filmpje van de VeloX 9 op 40 seconde. https://www.youtube.com/watch?v=0MOxSW23_y4
Twee wielen aangedreven heeft plussen en minnen. Je hebt een differentieel nodig voor aanpassing in de bochten. Feitelijk ook maar één wiel aangedreven. Til je één wiel op, dan staat het andere wiel stil.
Het verschil tussen een stijve carbon en een iets minder stijve aluminium achterbrug is wat betreft weerstandsverlies te verwaarlozen.
Een tussenas in de transmissie zal tussen de 2 a 3% verlies opleveren.
Twee wielen aangedreven heeft plussen en minnen. Je hebt een differentieel nodig voor aanpassing in de bochten. Feitelijk ook maar één wiel aangedreven. Til je één wiel op, dan staat het andere wiel stil.
Het verschil tussen een stijve carbon en een iets minder stijve aluminium achterbrug is wat betreft weerstandsverlies te verwaarlozen.
Een tussenas in de transmissie zal tussen de 2 a 3% verlies opleveren.