Bij racetrikes wordt met alle weerstanden rekening gehouden. Transmissie-, rol-, luchtweerstand en de massa voor acceleratie en helling. Lagere zit tussen de wielen, kleinere voorwielen en een langer, stijver en lichter frame. Stijfheid krijg je door grotere buisdiameter en dunnere wanden. Met staal kun je de wanddikte tussen de verbindingen nog rekken en dunner naken. Tot aan de gevoeligheid voor deuken toe. In dergelijke stalen of aluminium buizen kun je geen scharnier meer lassen of lijmen. Ook met in elkaar schuiven buizen geeft dat problemen. Er moet voldoende sterkte overblijven voor knellen.
Veel te lezen op deze site onder hoofdstuk 3 t/m 7. https://fietssite.jouwweb.nl/
Bij racetrikes zijn de bevestigingen van de ligstoel op het frame vaak gekozen nabij de vooras en op de achteras. Die trikes wegen circa 13 kg. i.p.v. 23 kg. of meer.
De de ICE VTX een verbinding heeft onder de zit zal een reden hebben. Twee verschillende wanddikten in de framebuis? Stijvere en sterkere buis onder de achterzijde van de stoel en de verbinding met de achtervork? Minder torsie op de achtervork? Het blijft een zeer mooie trike om te zien en te rijden.
https://www.icetrikes.co/products/vtx-recumbent-trike
Veel te lezen op deze site onder hoofdstuk 3 t/m 7. https://fietssite.jouwweb.nl/
Bij racetrikes zijn de bevestigingen van de ligstoel op het frame vaak gekozen nabij de vooras en op de achteras. Die trikes wegen circa 13 kg. i.p.v. 23 kg. of meer.
De de ICE VTX een verbinding heeft onder de zit zal een reden hebben. Twee verschillende wanddikten in de framebuis? Stijvere en sterkere buis onder de achterzijde van de stoel en de verbinding met de achtervork? Minder torsie op de achtervork? Het blijft een zeer mooie trike om te zien en te rijden.
https://www.icetrikes.co/products/vtx-recumbent-trike