13-Aug-2019, 10:06 PM
Ik ben geen velonaut, maar ik zal deze winter een paar keer per maand het weer moeten trotseren. Te beginnen met morgenavond.
Mijn Mirage regenoverschoenen werken goed op de trike
tezamen met een regenbroek van de ANWB.
Maar Raintex en ik hebben een heel ander beeld van wat een waterdichte jas is. Na een kwartier lekt zo'n jas al door als de jas een jaar oud is.
Maar het is nog niet zo eenvoudig om een goed alternatief te vinden. De grote makke is de rits aan de voorkant. Als de wind van rechts komt dan lekt dat door, in liggende houding. Ik ben al een paar weken op zoek naar een zgn. spraytop. Die worden gebruikt bij het zeilen, tegen overspattend buiswater. Deze hebben geen rits aan de voorkant. Het enige probleem is dat de gebruikte maataanduidingen nietszeggend zijn. De ene 2XL is de andere niet.
Morgen doe ik maar een goedkope poncho over mijn jas aan.
Mijn anti-insectenmasker neemt ook de pijn weg van harde regen
Het geheel wordt afgemaakt met een kekke zuidwester
Mijn Mirage regenoverschoenen werken goed op de trike
tezamen met een regenbroek van de ANWB.
Maar Raintex en ik hebben een heel ander beeld van wat een waterdichte jas is. Na een kwartier lekt zo'n jas al door als de jas een jaar oud is.
Maar het is nog niet zo eenvoudig om een goed alternatief te vinden. De grote makke is de rits aan de voorkant. Als de wind van rechts komt dan lekt dat door, in liggende houding. Ik ben al een paar weken op zoek naar een zgn. spraytop. Die worden gebruikt bij het zeilen, tegen overspattend buiswater. Deze hebben geen rits aan de voorkant. Het enige probleem is dat de gebruikte maataanduidingen nietszeggend zijn. De ene 2XL is de andere niet.
Morgen doe ik maar een goedkope poncho over mijn jas aan.
Mijn anti-insectenmasker neemt ook de pijn weg van harde regen
Het geheel wordt afgemaakt met een kekke zuidwester
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan