19-Aug-2019, 11:14 AM
Het is een echte M5 Blue Glide, met M5 merkplaatje. Het is geen M5 26/20. Die hebben op de achtervork een gedempte schroefveer.
De Blue Glide heeft Shimano Exage naven, Rigida velgen, RVS uitvalpadden, Sugino crankstel met Suntour XCE derailleur, achter Shimano Tiagra derailleur met 7 speed Shimano cassette, RVS stuur met RVS lussen voor kabeldoorvoer, Tecora balhoofd met naaldlagers, Magura HS 22 hydraulisch remsysteem.
Alleen de schroeven voor het zitje zijn niet van RVS. Alle RVS schroefverbindingen waren normaal gangbaar. Alleen het 38 tands middenblad moet vervangen worden. Ook miste de fiets een kegelvormige lagerschaal onder in het balhoofd. Heb de naaldlagers boven en onder gewisseld, omdat de onderste de grootste druk krijgt. Er kunnen ook kogels in.
Ik vermoed dat na de productie van de Street Legal en de Blue Glide de rechten op deze typen zijn verkocht aan het bedrijf Speedliner.
Ik gebruik de fiets als trainingsfiets voor mijn zonen en kleindochter. CrMo staal roest niet zo snel als aluminium. Als iedereen goed kan ligfietsen denk ik pas aan poedercoaten. Binnen een uur is het frame en drager volledig kaal
De Blue Glide heeft Shimano Exage naven, Rigida velgen, RVS uitvalpadden, Sugino crankstel met Suntour XCE derailleur, achter Shimano Tiagra derailleur met 7 speed Shimano cassette, RVS stuur met RVS lussen voor kabeldoorvoer, Tecora balhoofd met naaldlagers, Magura HS 22 hydraulisch remsysteem.
Alleen de schroeven voor het zitje zijn niet van RVS. Alle RVS schroefverbindingen waren normaal gangbaar. Alleen het 38 tands middenblad moet vervangen worden. Ook miste de fiets een kegelvormige lagerschaal onder in het balhoofd. Heb de naaldlagers boven en onder gewisseld, omdat de onderste de grootste druk krijgt. Er kunnen ook kogels in.
Ik vermoed dat na de productie van de Street Legal en de Blue Glide de rechten op deze typen zijn verkocht aan het bedrijf Speedliner.
Ik gebruik de fiets als trainingsfiets voor mijn zonen en kleindochter. CrMo staal roest niet zo snel als aluminium. Als iedereen goed kan ligfietsen denk ik pas aan poedercoaten. Binnen een uur is het frame en drager volledig kaal