Hoi Cees,
Het was een vraag, geen stelling.
In het kort sluit ik me aan bij Wim als antwoord op je vraag.
Langere versie:
Iedereen is de doelgroep. Net als bij andere fietsen.
Waarbij alleen nooit 'iedereen' de kennismaking met ligfietsen maakt. Met daarbij, de 'buren' hebben een gewone fiets, in de Tour de France rijden zij (omdat dat moet van de UCI) met een gewone fiets. Als je een fietswinkel binnen stapt wat zie je dan? Precies. Dat is best wel een drempel voor menigeen.
De opstap/testdagen zijn een mooi middel om de kennismaking te bevorderen.
Of een mooier voorbeeld: Zo heeft onlangs van een jong stel de man een nieuwe 2 wiel ligfiets (M5 racer) gekocht. En de vrouw, die niet van gewoon fietsen houdt, heeft mijn ligfiets (M5 racer) gekocht. Dit na samen een opstap/testdag gedaan te hebben gedaan. Beide jong twintigers. Ik kreeg 2 weken geleden/3 maanden later nota bene dit bericht van haar:
Nog even een berichtje om te laten weten dat ik heel erg blij ben met de fiets. Al meerdere malen een rondje op gereden en sinds vandaag de klikpedalen erop (wat het nog fijner maakt). De fijne ligfiets heeft er zelfs voor gezorgd dat de hekel aan fietsen is veranderd in binnenkort op fietsvakantie.
Dankjewel!
Op je specifieke opmerking over langer/verder fietsen, kan ik simpelweg mijn woon-werk ervaring delen: het aandeel ligfietsers en velonauten is onevenredig groot. Helemaal buiten om de zomerperiode.
Blijkbaar is dat publiek eerder geïnteresseerd om kennis te maken met ligfietsen. Langer/verder fietsen is zeker een pluspunt. Is het niet nu dan wel op latere leeftijd (dan ga je eerdere blessures ook weer eerder voelen)
Het was een vraag, geen stelling.
In het kort sluit ik me aan bij Wim als antwoord op je vraag.
Langere versie:
Iedereen is de doelgroep. Net als bij andere fietsen.
Waarbij alleen nooit 'iedereen' de kennismaking met ligfietsen maakt. Met daarbij, de 'buren' hebben een gewone fiets, in de Tour de France rijden zij (omdat dat moet van de UCI) met een gewone fiets. Als je een fietswinkel binnen stapt wat zie je dan? Precies. Dat is best wel een drempel voor menigeen.
De opstap/testdagen zijn een mooi middel om de kennismaking te bevorderen.
Of een mooier voorbeeld: Zo heeft onlangs van een jong stel de man een nieuwe 2 wiel ligfiets (M5 racer) gekocht. En de vrouw, die niet van gewoon fietsen houdt, heeft mijn ligfiets (M5 racer) gekocht. Dit na samen een opstap/testdag gedaan te hebben gedaan. Beide jong twintigers. Ik kreeg 2 weken geleden/3 maanden later nota bene dit bericht van haar:
Nog even een berichtje om te laten weten dat ik heel erg blij ben met de fiets. Al meerdere malen een rondje op gereden en sinds vandaag de klikpedalen erop (wat het nog fijner maakt). De fijne ligfiets heeft er zelfs voor gezorgd dat de hekel aan fietsen is veranderd in binnenkort op fietsvakantie.
Dankjewel!
Op je specifieke opmerking over langer/verder fietsen, kan ik simpelweg mijn woon-werk ervaring delen: het aandeel ligfietsers en velonauten is onevenredig groot. Helemaal buiten om de zomerperiode.
Blijkbaar is dat publiek eerder geïnteresseerd om kennis te maken met ligfietsen. Langer/verder fietsen is zeker een pluspunt. Is het niet nu dan wel op latere leeftijd (dan ga je eerdere blessures ook weer eerder voelen)