Het is zeker knap dat alles geoptimaliseerd wordt. De transmissie door een optimaal rechte kettinglijn, waarbij de cassette elektronisch wordt geschakeld i.p.v. de ketting. De rolweerstand wordt verkleind door het gebruik van zeer lichte materialen en de belangrijkste weerstand, de luchtweerstand, wordt geoptimaliseerd door het frontale oppervlak aan te passen aan de grootte van de rijder of rijdster en de voorruit uit de stroomlijn te halen. Onnodige wervelingen leveren extra weerstand op. Camera zicht is vereist.
Prachtig om te zien hoe stroomlijn wordt voltooid aan de achterzijde van de Velox9. Zoveel mogelijk de "vallende druppelvorm" aangehouden en zeker geen open wielkasten.
https://www.youtube.com/watch?v=0MOxSW23_y4
Prachtig om te zien hoe stroomlijn wordt voltooid aan de achterzijde van de Velox9. Zoveel mogelijk de "vallende druppelvorm" aangehouden en zeker geen open wielkasten.
https://www.youtube.com/watch?v=0MOxSW23_y4