Ik denk dat het ook wishful thinking is. maar kijkende naar de conclusie dat er nu meer en betere fietspaden moeten komen, juich ik toe.
Dus win-win voor ons.
Aanvullend: Ik heb E-Assist lange tijd gebruikt. Leuk als Technisch IT'er en een beetje spelen en aanpassen van de software.
Zowel initieel met torsie als later pedal/rotatie gestuurd (door garantie van defect bij de torsie gestuurde motor). Ik reed daarbij ook vaak hele stukken of het hele stuk met E-Assist uit. Met op het einde vaak nog een 100% geladen accu. Dat nota bene de kleinst verkrijgbare was. E-Assist heeft voordelen maar ook vele nadelen. Het is simpelweg anders fietsen. En kan op verschillende manieren gebruikt worden, wat erg verwarrend voor anderen kan zijn. Niet handig voor discussies en onderzoeken zoals deze.
Inmiddels rij ik alweer > 2 maanden helemaal zonder E-Assist. Lees: nu helemaal verwijderd. En dat is toch meer fietsen. Nu doe ik het altijd zelf en 'speel ik alleen vals' door aerodynamica. Maar dat vind ik een geldige smoes. Gemiddeld nu met een duidelijk hogere cadans. Wat voor het gevoel beter voelt voor lijf en leden. Alleen donderdag of vrijdags mis ik 'm nu soms nog. Voor sommigen kan E-assist 3/4 of 4/5 x week WW betekenen. Als ook andere scenario's waardoor fietsen eerder gedaan wordt. Echter E-assist kan verschillend gebruikt worden. Van als uiterste altijd aan tot bijna nooit aan. Dat vertroebelt het onderzoek en is vast niet meegenomen.
Dus win-win voor ons.
Aanvullend: Ik heb E-Assist lange tijd gebruikt. Leuk als Technisch IT'er en een beetje spelen en aanpassen van de software.
Zowel initieel met torsie als later pedal/rotatie gestuurd (door garantie van defect bij de torsie gestuurde motor). Ik reed daarbij ook vaak hele stukken of het hele stuk met E-Assist uit. Met op het einde vaak nog een 100% geladen accu. Dat nota bene de kleinst verkrijgbare was. E-Assist heeft voordelen maar ook vele nadelen. Het is simpelweg anders fietsen. En kan op verschillende manieren gebruikt worden, wat erg verwarrend voor anderen kan zijn. Niet handig voor discussies en onderzoeken zoals deze.
Inmiddels rij ik alweer > 2 maanden helemaal zonder E-Assist. Lees: nu helemaal verwijderd. En dat is toch meer fietsen. Nu doe ik het altijd zelf en 'speel ik alleen vals' door aerodynamica. Maar dat vind ik een geldige smoes. Gemiddeld nu met een duidelijk hogere cadans. Wat voor het gevoel beter voelt voor lijf en leden. Alleen donderdag of vrijdags mis ik 'm nu soms nog. Voor sommigen kan E-assist 3/4 of 4/5 x week WW betekenen. Als ook andere scenario's waardoor fietsen eerder gedaan wordt. Echter E-assist kan verschillend gebruikt worden. Van als uiterste altijd aan tot bijna nooit aan. Dat vertroebelt het onderzoek en is vast niet meegenomen.