17-Nov-2019, 10:42 PM
Hoi Bram,
Welkom op het forum!
Ik moet je idee echt nog wat laten bezinken... Eerlijk gezegd vind ik de keuze voor een benzine motor behoorlijk onorthodox in de huidige tijd al snap ik je argumentatie wel. En 250 km per dag met een kruissnelheid van 40 km/u lijkt me ook ambitieus, zeker in een land dat niet zo plat is als Nederland! Dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat werken!
Wat ik me nog herinner van een Spartamet is dat dat in feite gewoon een snorfiets was. Geen fiets met (trapfrequentie/pedaaldruk afhankelijke) ondersteuning zoals de huidige e-bikes. Een Spartamet rijder zag je ook nooit mee trappen, het was meer een soort moderne Solex. Dus ik vraag me af of je daarmee de 40 gaat halen zonder het motortje flink op te voeren. De uitdaging zal zijn denk ik om zo'n motor af te stellen op trapafhankelijke ondersteuning zoals bij een e-bike of speed-pedelec motor. Gezien de beoogde snelheid denk ik daarbij eerder aan een speed-pedelec.
Ik ben dus benieuwd hoe je een en ander voor je ziet. Met een Spartamet motor als enige aandrijving kom je de bergen in Griekenland niet omhoog denk ik.
Het is overigens niet mijn bedoeling je idee af te kraken, het kan heel goed zijn dat mijn kennis over de werking van de Spatamet motor danig te kort schiet! Ben ook heel benieuwd wat het resultaat zal zijn want zelfbouw/modificatie projecten zijn altijd leuk!
Groet,
Erik
PS: is een velomobiel niets voor jou?
Welkom op het forum!
Ik moet je idee echt nog wat laten bezinken... Eerlijk gezegd vind ik de keuze voor een benzine motor behoorlijk onorthodox in de huidige tijd al snap ik je argumentatie wel. En 250 km per dag met een kruissnelheid van 40 km/u lijkt me ook ambitieus, zeker in een land dat niet zo plat is als Nederland! Dus ik ben heel benieuwd hoe dat gaat werken!
Wat ik me nog herinner van een Spartamet is dat dat in feite gewoon een snorfiets was. Geen fiets met (trapfrequentie/pedaaldruk afhankelijke) ondersteuning zoals de huidige e-bikes. Een Spartamet rijder zag je ook nooit mee trappen, het was meer een soort moderne Solex. Dus ik vraag me af of je daarmee de 40 gaat halen zonder het motortje flink op te voeren. De uitdaging zal zijn denk ik om zo'n motor af te stellen op trapafhankelijke ondersteuning zoals bij een e-bike of speed-pedelec motor. Gezien de beoogde snelheid denk ik daarbij eerder aan een speed-pedelec.
Ik ben dus benieuwd hoe je een en ander voor je ziet. Met een Spartamet motor als enige aandrijving kom je de bergen in Griekenland niet omhoog denk ik.
Het is overigens niet mijn bedoeling je idee af te kraken, het kan heel goed zijn dat mijn kennis over de werking van de Spatamet motor danig te kort schiet! Ben ook heel benieuwd wat het resultaat zal zijn want zelfbouw/modificatie projecten zijn altijd leuk!
Groet,
Erik
PS: is een velomobiel niets voor jou?