18-Nov-2019, 08:59 PM
Om een grotere actieradius te verkrijgen was mijn oorspronkelijke idee om de ligfiets van een aanhanger te voorzien met daarin een tweetal (maar 4 kan natuurlijk ook) semi-tractie accu's. De accu's drijven een omvormer aan naar 220 volt. De omvormer drijft een acculader aan. Je accu wordt dus tijdens het rijden opgeladen. De verliezen vallen best mee, de constructie is super eenvoudig, de kosten zijn een paar honderd tot maximaal duizend euro. In het vlakke land van Flevoland zou dit zeker gaan werken. Stroomkosten rond de 30 cent per 100 km. Ik hoop dat mijn idee een beetje duidelijk is.
Maar in de bergen en met een snelheid van 40 km per zal dit mogelijk niet gaan werken. Je moet die accu's natuurlijk wel die bergen overtrekken.
Zelf heb ik er uiteindelijk een tweede Li-ion accu bijgekocht. Wat ik nu nog aan actieradius tekort kom trap ik wel bij.
Maar in de bergen en met een snelheid van 40 km per zal dit mogelijk niet gaan werken. Je moet die accu's natuurlijk wel die bergen overtrekken.
Zelf heb ik er uiteindelijk een tweede Li-ion accu bijgekocht. Wat ik nu nog aan actieradius tekort kom trap ik wel bij.
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan