19-Nov-2019, 06:16 PM
Beste allemaal,
super bedankt voor jullie vele reacties. Ik ga proberen op iedereen te reageren.
Roepers, in reactie op jou opmerking over de kantelknik besturing:
Ja, je hebt gelijk over de besturing. Er is een grote kans dat dit beinvloed wordt. Misschien moet ik toch voor een normale ligfiets gaan. Of een ligfiets met Front Wheel Drive. Zoiets misschien?
PietV, in reactie op je stukje over wetgeving. Dit ben ik nog aan het uitzoeken. Volgens een persoon kan het, maar die persoon had inderdaad een driewieler gemaakt en is ook enigzins beperkt in zijn beweging.
PietV, in reactie op je stukje over de begrenzing: Dit is inderdaad wat ik ook had uitgevonden. Een nieuwe CDI zou ik dan ook als eerste aanschaffen.
PietV, In reactie op je stukje over het gehandicapten / minder validen vervoer: Dat snap ik niet helemaal. Of het is het ene of het is het andere toch? Een met motor aangedreven voertuig moet toch altijd een kenteken? Of minder validen niet?
Bart Verbeek, ja ik heb echt lang onderzoek gedaan naar electrisch en het is nog niet zo ver dat het de 'energy density' van benzine benaderd. Vooral omdat ik dus inderdaad die heuvels op moet (bergen is misschien wat overdreven, we hebben hier geen mont blanc). Ik weet weing van accu's en electra af, maar ik weet wel dat je behoorlijk veel accu's moet meesleuren om een gelijke afstand te halen. En dan is er natuurlijk het probleem dat hoe langer je wilt doen, hoe zwaarder je fiets wordt, dus hoe meer kracht je neemt. Vandaar de keuze voor de 30cc Sachs.
super bedankt voor jullie vele reacties. Ik ga proberen op iedereen te reageren.
Roepers, in reactie op jou opmerking over de kantelknik besturing:
Ja, je hebt gelijk over de besturing. Er is een grote kans dat dit beinvloed wordt. Misschien moet ik toch voor een normale ligfiets gaan. Of een ligfiets met Front Wheel Drive. Zoiets misschien?
PietV, in reactie op je stukje over wetgeving. Dit ben ik nog aan het uitzoeken. Volgens een persoon kan het, maar die persoon had inderdaad een driewieler gemaakt en is ook enigzins beperkt in zijn beweging.
PietV, in reactie op je stukje over de begrenzing: Dit is inderdaad wat ik ook had uitgevonden. Een nieuwe CDI zou ik dan ook als eerste aanschaffen.
PietV, In reactie op je stukje over het gehandicapten / minder validen vervoer: Dat snap ik niet helemaal. Of het is het ene of het is het andere toch? Een met motor aangedreven voertuig moet toch altijd een kenteken? Of minder validen niet?
Bart Verbeek, ja ik heb echt lang onderzoek gedaan naar electrisch en het is nog niet zo ver dat het de 'energy density' van benzine benaderd. Vooral omdat ik dus inderdaad die heuvels op moet (bergen is misschien wat overdreven, we hebben hier geen mont blanc). Ik weet weing van accu's en electra af, maar ik weet wel dat je behoorlijk veel accu's moet meesleuren om een gelijke afstand te halen. En dan is er natuurlijk het probleem dat hoe langer je wilt doen, hoe zwaarder je fiets wordt, dus hoe meer kracht je neemt. Vandaar de keuze voor de 30cc Sachs.