Nieuwere velomobielen lossen dat op/verminderen het effect door een golvende bovenkant in combinatie met vlakke stukken.
https://howthingsfly.si.edu/aerodynamics/pressure-drag
Wat de bedoeling van de stormstrip/d-profiel is, is dat de lange flow over een geheel ronde bovenkant van een velomobiel kort onderbroken wordt. Je creëert hiermee als het ware 2 kortere flows. En zo wordt de drag (trekkende beweging) beperkt.
Voor de Sinner Mango bijvoorbeeld, is naast de initiële ronde top, een "Aero Top" gemaakt die het effect reduceert.
https://howthingsfly.si.edu/aerodynamics/pressure-drag
Wat de bedoeling van de stormstrip/d-profiel is, is dat de lange flow over een geheel ronde bovenkant van een velomobiel kort onderbroken wordt. Je creëert hiermee als het ware 2 kortere flows. En zo wordt de drag (trekkende beweging) beperkt.
Voor de Sinner Mango bijvoorbeeld, is naast de initiële ronde top, een "Aero Top" gemaakt die het effect reduceert.