29-Jan-2020, 12:31 AM
Hallo allemaal,
Graag stel ik mij even voor.
Ik ben Stefan en ik moet nodig de auto uit en meer bewegen. Het liefst combineer ik dat. Omdat ik gedetacheerd werk, weet ik niet waar ik morgen naartoe moet reizen, maar het kan zomaar jarenlang dezelfde plek zijn.
Momenteel ligt mijn maximale actieradius bij zo'n 20km op mijn (stads)racefiets, bij mooi weer en geen smoesjes. Ik hoop dit te kunnen rekken tot zo'n 30km op een open fiets (dus bij mooi weer ) en tot aan 50km in een velomobiel (dus geen smoesjes meer ). Dit verder haalbaar maken door op de heen- en terugweg het fietsen af te wisselen met OV of auto is altijd een optie.
Aldus begint het orienteren op de ligfietsmarkt.
Die gloednieuwe WAW moet waarschijnlijk nog even wachten: eerst een huis kopen om hem te stallen, dan kijken of er nog geld over is. Een Thys zou ook goed zijn voor het bovenlichaam, maar lijkt me nog even een stap te ver aangezien ik op een 'gewone' ligfiets klaarblijkelijk al moeite heb met het voelen van de balans. En eigenlijk ook van de liefde, maar misschien dat het juiste tweedehandsje me nog vooruit wil helpen. (Het zgh. 'ouwe fiets' syndroom.)
Waarschijnlijk is alles terug te leiden naar een verdrongen jeugdliefde: ik had ooit een Flevobike. Deze liep niet soepel en ik was niet technisch genoeg. Lang geparkeerd en uiteindelijk toch weggedaan, maar nu begint het weer te trekken. Voor een racer ditmaal misschien? Begrijp ik dus dat die nu in Keulen worden geproduceerd. Voor aantrekkelijke prijzen ook, maar o, de Cologne ligt nog verder van Delft dan Dronten (van Delft ligt). En fietswinkelen vanachter de pjoeter is toch al niet helemaal ideaal.
Kortom: ik zoek nog iemand die een Python lowracer voor me in elkaar last. Of een Velocologne dealer kent. Of een aftandse WAW heeft staan. Ofzo. Hoe een koe een haas vangt.
Groeten,
Stefan "alleen het begin is even moeilijk, vooral zonder fiets"
Graag stel ik mij even voor.
Ik ben Stefan en ik moet nodig de auto uit en meer bewegen. Het liefst combineer ik dat. Omdat ik gedetacheerd werk, weet ik niet waar ik morgen naartoe moet reizen, maar het kan zomaar jarenlang dezelfde plek zijn.
Momenteel ligt mijn maximale actieradius bij zo'n 20km op mijn (stads)racefiets, bij mooi weer en geen smoesjes. Ik hoop dit te kunnen rekken tot zo'n 30km op een open fiets (dus bij mooi weer ) en tot aan 50km in een velomobiel (dus geen smoesjes meer ). Dit verder haalbaar maken door op de heen- en terugweg het fietsen af te wisselen met OV of auto is altijd een optie.
Aldus begint het orienteren op de ligfietsmarkt.
Die gloednieuwe WAW moet waarschijnlijk nog even wachten: eerst een huis kopen om hem te stallen, dan kijken of er nog geld over is. Een Thys zou ook goed zijn voor het bovenlichaam, maar lijkt me nog even een stap te ver aangezien ik op een 'gewone' ligfiets klaarblijkelijk al moeite heb met het voelen van de balans. En eigenlijk ook van de liefde, maar misschien dat het juiste tweedehandsje me nog vooruit wil helpen. (Het zgh. 'ouwe fiets' syndroom.)
Waarschijnlijk is alles terug te leiden naar een verdrongen jeugdliefde: ik had ooit een Flevobike. Deze liep niet soepel en ik was niet technisch genoeg. Lang geparkeerd en uiteindelijk toch weggedaan, maar nu begint het weer te trekken. Voor een racer ditmaal misschien? Begrijp ik dus dat die nu in Keulen worden geproduceerd. Voor aantrekkelijke prijzen ook, maar o, de Cologne ligt nog verder van Delft dan Dronten (van Delft ligt). En fietswinkelen vanachter de pjoeter is toch al niet helemaal ideaal.
Kortom: ik zoek nog iemand die een Python lowracer voor me in elkaar last. Of een Velocologne dealer kent. Of een aftandse WAW heeft staan. Ofzo. Hoe een koe een haas vangt.
Groeten,
Stefan "alleen het begin is even moeilijk, vooral zonder fiets"