20-Feb-2020, 08:42 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-Feb-2020, 09:03 PM door Bart Verbeek.)
(09-Feb-2020, 12:57 PM)Johan. schreef: Houd er wel rekening mee dat als je een groter voorblad steekt, dat je hele bereik omhoog gaat en opgerekt wordt. Heb je nu de 34 nodig om bijv bij het stoplicht weg te rijden, of een veelvoorkomende helling op te rijden, dan ga je met een groter voorblad daar in de problemen komen.
Eigenlijk rijd ik nu altijd in de hoogste versnelling. Dat is nu eenmaal de decadentie van elektrische ondersteuning. Bij een helling zet ik gewoon de ondersteuning even op maximaal. Maar toch kan ik ook diegenen geruststellen die menen dat kilometers vooral in het zweet mijns aanschijns afgelegd moeten worden: als ik mijn kruissnelheid opvoer van 18 km/uur naar 25 km per uur, dan zal een flink deel daarvan van fysieke inspanning moeten komen. Om de accu te sparen en voldoende actieradius over te houden.
(09-Feb-2020, 10:11 AM)ErikvanD schreef: Welke cadans rij je dan?
Emmm, dat zou ik op moeten meten. Een prettige cadans, dat wel. Maar elektrische ondersteuning lijkt de ideale cadans voor de spieren van het menselijk lichaam wat minder relevant te maken. De e-biker herken je aan de rustige cadans met hoge snelheid.
(09-Feb-2020, 10:11 AM)ErikvanD schreef: Ik zal thuis even kijken, ik heb volgens mij nog een stel grote voorbladen liggen...
Dank voor het aanbod! Op dit moment kies ik er voor om de lokale ligfietsshop wat klandizie te gunnen. Niet in de laatste plaats omdat ik op dit moment nog wat te lui ben om zelf te gaan sleutelen
(09-Feb-2020, 10:17 AM)PietV* schreef: Je hebt een trike met een 20 inch aangedreven wiel. Dan zul je de aandrijflijn daarop aan moeten passen.
Dat is de spijker op zijn kop!
Keuzes worden eenvoudiger naarmate je minder keus hebt FlevoTrike | Jouta Tadpole Blue Line | Quest 377 | Trident Titan