Niemand rijdt - altijd - in de hoogste versnelling. Je gearing is duidelijk niet goed.
De beste cadans zal altijd iets van 75 of hoger zijn. Bij een lagere cadans krijgt je lichaam op zijn donder als je kracht zet.
En dat is waar je met je E-assist de regels verandert, want je gooit dan simpelweg het assist level hoger in plaats van harder te trappen. Met bijpassende cadans en "decadentie". Dat is een manier van rijden. Ideaal als je niet wil zweten of simpelweg optimaal relaxed wil rijden.
Een andere manier is optimaal gebruik van je versnellingen, heerlijke cadans, lekker zelf knallen.
Dat is waar je andere versnellingen cq groter voorblad voor nodig hebt.
En dan verandert de cadans vanzelf. Ik denk dat als je dat eenmaal gedaan hebt, je altijd op die hogere cadans wil blijven rijden. Die voelt veel natuurlijker en daarmee veel lekkerder aan.
En ja, die 11 geeft ook nog eens meer wrijving/schuinere ketting. Dus met een groter voorblad heb je het voordeel dat je een of meer versnellingen lager/hoger? kan rijden met dezelfde snelheid. Dus achter op tandwiel 12, 13 of meer kan rijden.
De beste cadans zal altijd iets van 75 of hoger zijn. Bij een lagere cadans krijgt je lichaam op zijn donder als je kracht zet.
En dat is waar je met je E-assist de regels verandert, want je gooit dan simpelweg het assist level hoger in plaats van harder te trappen. Met bijpassende cadans en "decadentie". Dat is een manier van rijden. Ideaal als je niet wil zweten of simpelweg optimaal relaxed wil rijden.
Een andere manier is optimaal gebruik van je versnellingen, heerlijke cadans, lekker zelf knallen.
Dat is waar je andere versnellingen cq groter voorblad voor nodig hebt.
En dan verandert de cadans vanzelf. Ik denk dat als je dat eenmaal gedaan hebt, je altijd op die hogere cadans wil blijven rijden. Die voelt veel natuurlijker en daarmee veel lekkerder aan.
En ja, die 11 geeft ook nog eens meer wrijving/schuinere ketting. Dus met een groter voorblad heb je het voordeel dat je een of meer versnellingen lager/hoger? kan rijden met dezelfde snelheid. Dus achter op tandwiel 12, 13 of meer kan rijden.