17-May-2017, 12:18 PM
Dank voor je reactie. Mij trekt juist het Shimano systeem meer dan het SRAM systeem vanwege de bekabeling. Niet dat ik zo van kabels houd, maar in een velomobiel heb ik liever een centrale accu, dan dat iedere unit van het systeem zijn eigen accu heeft.
Het probleem dat ik maar blijf houden op mijn X0 is dat ik of naar het grootste kransje (28) kan schakelen, maar dan dan moet ik voor de 8 en 9 dubbel op en eenmaal terugschakelen en hopen dat hij naar 10 wil. Of ik geef iets meer kabel, dan schakelt alles goed, maar kan ik met geen mogelijkheid op het grootste kransje komen. Heb intercitybike al eens om raad gevraagd, maar die komen op afstand ook niet veel verder dan wat ik zelf al had geprobeerd.
Voor zover ik heb begrepen, zal een elektrisch systeem zichzelf bij ieder kransje zelf goed zetten, er is dus geen vaste indexering zoals bij een mechanisch systeem. Vandaar mijn gedachte dat elektrisch schakelen een oplossing zou kunnen zijn voor mij. Maar ik vind het de prijs niet waard.
Het probleem dat ik maar blijf houden op mijn X0 is dat ik of naar het grootste kransje (28) kan schakelen, maar dan dan moet ik voor de 8 en 9 dubbel op en eenmaal terugschakelen en hopen dat hij naar 10 wil. Of ik geef iets meer kabel, dan schakelt alles goed, maar kan ik met geen mogelijkheid op het grootste kransje komen. Heb intercitybike al eens om raad gevraagd, maar die komen op afstand ook niet veel verder dan wat ik zelf al had geprobeerd.
Voor zover ik heb begrepen, zal een elektrisch systeem zichzelf bij ieder kransje zelf goed zetten, er is dus geen vaste indexering zoals bij een mechanisch systeem. Vandaar mijn gedachte dat elektrisch schakelen een oplossing zou kunnen zijn voor mij. Maar ik vind het de prijs niet waard.