09-Apr-2017, 07:55 PM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-Apr-2017, 07:57 PM door tegenligger.)
Ja. Het zou kunnen dat ik met een iets hogere fiets niet zou zijn gevallen. Ik heb me dat ook afgevraagd. Feit is dat wanneer je valt bij de Fujin, je niet echt van grote hoogte valt.
Ook heb ik me afgevraagd of dit een typisch ligfiets ongeluk was. De gewichtsverdeling is wellicht toch niet ideaal bij een glijdend wiel. Correcties maken is heel lastig bij een lage racer, omdat je je gewicht niet echt goed kan gebruiken.
Het is misschien ook de Fujin SL: die daagt mij wel altijd uit om flink aan te zetten. Het is lekker om hard te gaan. De fiets heeft geen vering en is daarom onrustiger.
De les die ik heb geleerd: defensief rijden betekent dus ook remmen voor een scherpe bocht. Dan maar een keer extra optrekken.
Ook heb ik me afgevraagd of dit een typisch ligfiets ongeluk was. De gewichtsverdeling is wellicht toch niet ideaal bij een glijdend wiel. Correcties maken is heel lastig bij een lage racer, omdat je je gewicht niet echt goed kan gebruiken.
Het is misschien ook de Fujin SL: die daagt mij wel altijd uit om flink aan te zetten. Het is lekker om hard te gaan. De fiets heeft geen vering en is daarom onrustiger.
De les die ik heb geleerd: defensief rijden betekent dus ook remmen voor een scherpe bocht. Dan maar een keer extra optrekken.
Mijn fietsen: Rode Challenge Fujin Tour, grijze Fujin SL I, zwart gespoten Hurricane van staal (project) , rode Hurricane van aluminium (winter) , zwarte Nazca Fuego, gele Challenge Alize 20
Marcel D.