15-Mar-2020, 10:48 PM
En dan krijg je telefoon dat de kerkdiensten niet doorgaan. Autistisch dat ik soms ben weet ik mijzelf geen raad. Zondags ga ik normaal naar de kerk. Om geestelijk gevoed te worden. Om weer te zingen, dankbaar te zijn voor de mooie dingen in het leven en de mede-gelovigen te ontmoeten. Weer het benul dat ik weer van genade mag leven. Nu was het onmogelijk. Ik werd in een hoek gedrukt. Verwezen naar een dienst op tv of lees maar een preek thuis. Maar ja, dat is net hetzelfde als tegen bezoekers van een race van Verstappen zeggen dat ze thuis maar een speelgoedracebaan moeten gaan bouwen.
Dus besloot ik gisteren al mijmerend, terwijl ik aan het behangen was, dat ik zelf ook wel een dienst kon beleggen. Iets wat me zonder deze maatregelen niet zou kunnen bedenken. Een mediteren ditmaal niet in de kerkbanken, maar op mijn eigen M5. Om toch nog wat in hogere sferen te komen was de bestemming al vlug bekend: De Sallandse Heuvelrug hier praktisch om de hoek. Ik heb niet veel mensen gezien, misschien ook wel om de tijdstippen. Een mooi toepasbare tekst waar ik over zou mediteren was ook zo gevonden. Wie een Bijbel heeft, zoek maar op: Spreuken 3: 6.
Wat foto's van de dienst van vanmorgen:
Gezegende zondag allemaal!
Dus besloot ik gisteren al mijmerend, terwijl ik aan het behangen was, dat ik zelf ook wel een dienst kon beleggen. Iets wat me zonder deze maatregelen niet zou kunnen bedenken. Een mediteren ditmaal niet in de kerkbanken, maar op mijn eigen M5. Om toch nog wat in hogere sferen te komen was de bestemming al vlug bekend: De Sallandse Heuvelrug hier praktisch om de hoek. Ik heb niet veel mensen gezien, misschien ook wel om de tijdstippen. Een mooi toepasbare tekst waar ik over zou mediteren was ook zo gevonden. Wie een Bijbel heeft, zoek maar op: Spreuken 3: 6.
Wat foto's van de dienst van vanmorgen:
Gezegende zondag allemaal!
gr. Fietsbennie site